Факультет економiки та управлiння

6 листопада 2014 року відбувся Круглий стіл за темою: "Історико-економічні науки: проблеми розвитку та викладання"10 Грудня 2014р.

 

6 листопада 2014 р.в бібліотечному корпусі КНЕУ імені Вадима Гетьмана кафедрою історії та теорії господарства було проведено Круглий стіл за темою «Історико-економічні науки: проблеми розвитку та викладання», присвячений 90-тій річниці від дня народження ініціатора створення кафедри історії та теорії господарства, відомої української дослідниці, проф. Корнійчук Людмили Яківни.

У роботі Круглого столу взяли участь члени кафедри, науковці з Інституту економіки і прогнозування НАН України та Інституту всесвітньої історії НАН України; ДННУ «Академія фінансового управління» при Міністерстві фінансів України; провідні вчені і фахівці з різних вищих навчальних закладів України, зокрема Білоцерківського інституту економіки та управління, Полтавського університету економіки і торгівлі та інші.

Запрошеним гостем Круглого столу стала дочка Л.Я.Корнійчук – Галина Анатоліївна Корнійчук.

Відкрив засідання Круглого столу проф., завідувач кафедри історії та теорії господарства С.В.Степаненко. У своєму вступному слові він наголосив на визначальній ролі Л.Я.Корнійчук у створенні і розвитку колективу та цінностей кафедри. Проф. В.М.Фещенко відзначила її досягнення як вченого, організатора науки та педагога. З наголосом на вагомий внесок Л.Я.Корнійчук у розвиток історії економіки та економічної думки України виступили завідувач відділу економічної історії В. В. Небрат, проф. Н. А. Супрун (Інститут економіки та прогнозування НАН України) та проф. П. М. Леоненко (ДННУ «Академія фінансового управління» при Міністерстві фінансів України).

Основна програма Круглого столу включала 4 доповіді. У доповіді проф. С.В.Степаненка «Методологічні засади історико-економічних досліджень»було окреслено основні проблеми у розвитку методологічних засад історико-економічних досліджень, над розв’язанням яких працює колектив кафедри, а саме над удосконаленням інтегрованого курсу «Історія економіки та економічної думки». Це передбачає, перш за все, підвищення наукового рівня історико-економічних знань при вивченні історії економіки та економічної думки; інтеграцію дисципліни з різними навчальними предметами і реалізацію компетентнісного підходу у викладанні цієї дисципліни студентам КНЕУ імені Вадима Гетьмана. Ключем для вирішення цих надскладних завдань кафедрою історії та теорії господарства запропоновано використовувати положення методології цивілізаційного аналізу історико-економічних проблем.

Проф. В.М.Фещенко у своїй доповіді «Економічна думка в навчальному курсі «Історія економіки та економічної думки»розкрила місце історії економічної думки в інтегрованому курсі, підкреслила необхідність посилення ролі економічної думки в обґрунтуванні господарських трансформацій суспільства, зокрема економічних реформ, економічної політики держав тощо. Була проведена думка про спадковість історико-економічних досліджень, зв'язок історії економічних учень з сучасною економічною теорією та господарською практикою.

У своїй доповіді «Структура курсу «Історія економіки та економічної думки»: методико-методологічний аспект»доц. О. І. Колядич зробив наголос на структурі інтегрованого курсу «Історія економіки та економічної думки» та порівняв її зі структурою західних навчальних курсів з економічної історії (Кембриджський та Єльський університети). О. І. Колядич акцентував увагу на методологічному обґрунтуванні структури інтегрованого курсу історії економіки та економічної думки, а саме розглянув змістовні елементи об’єкту і предмету, які визначають структуру процесу історичного розвитку та логіку етапності еволюції господарства в історії економіки та економічної думки.

Проф. В.О.Шевчук, проректорНаціональної академії статистики, обліку та аудиту,голова Наукового товариства ім. С. Подолинського, у своєму виступі «Економічне мислення і господарювання у ретроспективі: підходи та інтерпретації з погляду фізичної економії»зробив наголос на винятковій важливості історико-економічної спадщини подвижників українськоїнаукової школи фізичної економії, зокрема С. Подолинського та В. Вернадського. Наголосив на необхідності використання унікального інновативного потенціалу, котрим володіє українська наукова школа фізичної економії.

В обговоренні доповідей взяли участь доц. Ю.В.Ущаповський (Житомирський державний технологічний університет), доц. Л.А.Родіонова (Тернопільський національний економічний університет), проф. С.В.Степаненко, проф. В.М.Фещенко та інші учасники Круглого столу. Дискусія розгорнулася навколо структури інтегрованого курсу «Історія економіки та економічної думки», критеріїв періодизації та цивілізаційних факторів історичного розвитку різних суспільств. Всіма учасниками обговорення доповідей були висловлені цікаві пропозиції та побажання щодо можливостей удосконалення інтегрованого курсу.