АНОТАЦІЯ
НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Дизайн мислення та розвиток креативності»
" Design thinking and creativity development "
Рекомендована для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Мета дисципліни полягає в формуванні у здобувачів комплексу знань і практичних навичок у сфері дизайн-мислення, використання дієвих та результативних інструментів активізації креативного мислення для обґрунтування і швидкого прийняття управлінських рішень в режимі реального часу з урахуванням сучасних бізнес-трендів.
Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Дизайн мислення та розвиток креативності» вивчається на другому (магістерському) рівні вищої освіти спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», освітньо-професійної програми «Інноваційне підприємництво і цифрове лідерство» для очної (денної) та дистанційної форм навчання. Вона ґрунтується на логіці освітньо-професійної програми та використання методологічних положень суміжних економічних дисциплін, зокрема глобальне конкурентне лідерство, стратегічний менеджмент, бізнес-аналітика для підприємця тощо.
Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання відповідно до навчальної дисципліни «Дизайн мислення та розвиток креативності»: формування та використання у відповідності до результатів навчання
Результат навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики |
Код | Результат навчання |
1. | Знання: |
1.1 | теоретичних аспектів концепції «дизайн мислення» | лекція, семінарське заняття, дискусія, виконання розрахункових робіт | презентація, опитування, перевірка виконання розрахункових робіт, перевірка звіту, захист звіту |
1.2 | етапів роботи за концепцією «дизайн мислення» |
1.3 | теоретичних засад креативності та креативного мислення |
1.4 | методів активізації креативного мислення та інтуїтивного пошуку рішень |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | здійснювати пошук та обробку необхідної інформації щодо реального підприємства; | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, робота в малих творчих групах | презентація, опитування, перевірка звіту, захист звіту |
2.2 | застосовувати принципи дизайн-мислення для аналізу проблеми та пошуку шляхів її вирішення |
2.3 | застосовувати інструменти концепції дизайн-мислення для аналізу споживацької поведінки та формування карти емпатії |
2.4 | застосовувати техніки та інструменти створення концепції рішень |
2.5 | застосовувати інструменти прототипування та тестування для моделювання ідей, розробки прототипу та оцінки результатів його тестування |
2.6 | застосовувати методи активізації креативного мислення для пошуку ефективних рішень |
3. | Комунікація |
Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах | перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація,захист звіту |
3.1 | донесення до фахівців та нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації |
3.2 | здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети |
3.3 | здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію |
4. | Відповідальність і автономія |
продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при: | доповіді, виконання аналітично-розрахункових завдань | Презентація, перевірка виконання розрахункових робіт, перевірка звіту, захист звіту |
4.1 | здатності до критичного аналізу при вирішенні практичних завдань |
4.2 | здатності до самостійного і незалежного мислення, формулювання ідей та продукування гіпотез |
Зміст навчальної дисципліни «Дизайн мислення та розвиток креативності» за темами:
Тема 1. Вступ до дизайн-мислення. Етапи роботи за схемою дизайн-мислення
Тема 2. Характеристика концепції дизайн-мислення: принципи, процес. Емпатія: розуміння людських потреб та нестатків
Тема 3. Споживацька етнографія – короткий опис потреб споживачів
Тема 4. Процес генерації ідей. Техніки та інструменти створення концепції рішень
Тема 5. Прототипування: застосування практичного підходу до моделювання ідей
Тема 6. Тестування: розробка прототипу варіанту рішення проблеми та оцінка отриманих результатів
Тема 7. Креативність та креативне мислення: дослідження ключових понять
Тема 8. Методи активізації креативного мислення та інтуїтивного пошуку рішень. Діагностика обдарованості та креативності
Науково-педагогічні працівники та адреси їх електронної пошти
Ковтун Віта Петрівна, к.е.н., доцент, kovtun.vita@kneu.edu.ua
Рекомендовані інформаційні джерела
Bender, Rahmin.(2020). Design Thinking as an Effective Method for Driving Innovative Solutions to Wicked Problems. Fielding Graduate University; https://search.proquest.com/docview/2394838219?pq-origsite=primo
Coker, Alison. (2019). A Design Thinking Approach to Improve School Leader Onboarding in Context of Creating a Principal Succession Management Framework. The Stout School of Education; https://search.proquest.com/docview/2414802683/?pq-origsite=primo
Christian Mueller-Roterberg (2018). Handbook of Design Thinking. Tips & Tools for how to design thinking.
Gasparini, Andrea. (2020). Design Thinking for Design Capabilities in an Academic Library. University of Oslo; https://www.duo.uio.no/handle/10852/72835
MURAL - лучшая виртуальная доска для коллективной работы (2020). https://lifehacker.ru/mural-ly/
Most Catherine (2018). Design thinking methods for career planning. https://uxdesign.cc/design-thinking-methods-for-career-planning-7af7e5b27cd1
The Field Guide to Human-Centered Design. (2015). 1st Edition. ISBN: 978-0-9914063-1-9. 192 psl
Van Gompel, Kristin. (2019). Cultivating 21st Century Skills: An Exploratory Case Study of Design Thinking as a Pedagogical Strategy for Elementary Classrooms. Pepperdine University; https://search.proquest.com/docview/2275957805/?pq-origsite=primo
Wang, Jennifer. (2020). Developing Teachers Technological, Pedagogical, and Content Knowledge (TPaCK) Through Design Thinking and Community of Practice. San Jose State University; https://search.proquest.com/docview/2425886039/?pq-origsite=primo
Лігоненко Л. О. и др. Дизайн-менеджмент як новий підхід в управлінні. 2019. URL: https://www.inter-nauka.com/uploads/public/15484222923322.pdf
Робоча програма дисципліни
Методичні рекомендаціїї дисципліни
Остання редакція: 28.02.24