| - Факультети та інститути»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра бізнес-економіки та підприємництва»
- Навчальні дисципліни бакалаврату»
- Тренінг-курс "Бізнес-моделювання" (підприємництво)
Тренінг-курс "Бізнес-моделювання" (підприємництво)АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Тренінг-курс “Бізнес-моделювання” (Training course “Business modeling”) Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Мета опанування навчальної дисципліни. Мета дисципліни є формування у студентів теоретичних знань, а також досвіду та аналітико-практичних навичок щодо використання сучасних технологій розробки та інструментів оцінювання ефективності функціонування бізнес-моделей підприємства; комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають в діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища і підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем. Знання, отримані здобувачами після проходження дисципліни, є основою для практичної діяльності у сфері управління підприємницькими структурами. Міждисциплінарні зв’язки Тренінг-курсу «Бізнес-моделювання» визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних дисциплін , ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, як стратегія підприємства, фінанси, підприємства, економіка підприємства, менеджмент та інших. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики: Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Бізнес-моделювання» у відповідності до результатів навчання Результат навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби Діагностики/форми оцінювання | | Результат навчання | 1. | Знання: | 1.1 | сутності понять «бізнес-модель», «ресурси», «пріоритети»; підходи до формування; видів бізнес-моделей (недиферен-ційована, диференційована, сегментована, зовні орієнтована, інтегрована, з інноваційним процесом, адаптивна та ін.) | лекція, семінарське заняття, дискусія | Презентація результатів, опитування, тест, case-study, контрольні вправи, модульна робота, залік | 1.2 | щодо взаємозв'язку та відмінностей категорій: розвиток, зростання, потенціал розвитку та зростання; зростання економічних результатів діяльності підприємства та економічне зростання підприємства | 1.3 | ключових понять: швидкозростаюча компанія, акселератор зростання, стратегія зростання; методів та прийомів стратегічного аналізу корпоративного зростання; практик та процедур стратегічного моделювання корпоративного зростання бізнесу | лекція, семінарське заняття, дискусія, аналіз кейсів, робота в малих групах | 1.4 | сутнісно-змістовної характеристики бізнес-моделювання, масштабів бізнесу, потенціалу розвитку бізнесу; методичних підходів до оцінювання ефективності бізнес-моделі; методів та інструментів моделювання бізнесу. | лекція, семінар-дискусія з елемен-тами аналізу, вирі-шення конкретних задач та ситуацій, аналіз кейсів | 2. | Уміння/навички: | 2.1 | пояснювати причини та ідентифікувати передумови ефективної побудови та функціонування бізнес-моделі підприємства; аналізувати якість змін, що супроводжують процеси менеджменту | лекція, семінарське заняття, дискусія, робота в малих групах | Презентація результатів, опитування, тест, case-study, контрольні вправи, модульна робота, залік | 2.2 | визначати фактори та наслідки управлінських рішень інноваційних компаній; пояснювати причини різних способів та результатів зростання швидкозростаючих та зрілих компаній | лекція,семінарське заняття, дискусія, | 2.3 | здійснювати кількісне оцінювання факторів впливу на бізнес-модель та економічні результати розвитку компанії | лекція, вирішення конкретних задач та ситуацій | 2.4 | застосовувати різні методи для аналізу ефективності бізнес-моделі компанії | лекція, семінарське заняття, розв'язання ситуаційних вправ | 2.5 | оцінювати економічні наслідки розвитку бізнес-моделі за різними критеріями та їх сумісним використанням | лекція, семінар-вирішення ситуаційних вправ | 2.6 | здійснювати стратегічне та фінансове моделювання корпоративного зростання бізнесу | лекція,семінар-розгорнута бесіда, семінар-дискусія, вирішення ситуаційних вправ | 3. | Комунікація | Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | Перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік | 3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації | 3.2 | здатність працювати в команді - брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети | 3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення та розвитку бізнесу | 3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок, відхилень | 4. | Відповідальність і автономія | продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на бізнес-моделі компанії | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | Перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік | 4.1 | формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти | 4.2 | організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп | 4.3 | при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів розвитку та бізнес-моделювання підприємства. | 4.4 | при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності | 4.5 | при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії | 4.6 | при здатності до самостійного і незалежного мислення |
Зміст навчальної дисципліни за темами Модуль 1. ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА ЗА УПРАВЛІНСЬКИМ ПІДХОДОМ Тема 1.1. Теоретична основа функціонування бізнес-моделі компанії Тема 1.2. Пріоритети споживачів як базовий елемент бізнес-моделі компанії. Тема 1.3. Стратегічні ресурси бізнес-моделі компанії. Ресурсні ефекти. Модуль 2. КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНЦІЇ ТА БІЗНЕС-ПРОЦЕСИ КОМПАНІЇ Тема 2.1. Технологія аналізу компетенцій компанії в умовах динамічного середовища. Побудова дерева компетенцій. Тема 2.2. Реінжиніринг і моделювання бізнес-процесів компанії. Аутсорсингова модель бізнесу. Тема 2.3. Особливості і практика використання бенчмаркінгу у бізнес-моделюванні. Модуль 3. ОЦІНЮВАННЯ БІЗНЕС-ПОРТФЕЛЯ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА. Тема 3.1. Сучасні методики аналізу бізнес-портфеля компанії. Тема 3.2. Життєвий цикл бізнес-моделі компанії: формування, розвиток і трансформація Тема 3.3. Оцінювання ефективності бізнес-моделі компанії та система стратегічних карт. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти: Швидка Оксана Полікарпівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: shvydka.oksana@kneu.edu.ua Рекомендовані інформаційні джерела: Алан Сміт, Александер Остервальдер, Грегорі Бернарда, Тріш Пападакос Розробляємо ціннісні пропозиції. Переклад з анг. – К.: Наш формат, 2018. 324 с Москаленко В. В., Годлевський М. Д. Моделі та методи стратегічного управління розвитком підприємства: монографія. Харків: Видавництво «Точка». 2018. 208 с Токмакова І.В., Панченко Н.Г., Кургузова М.Ю. Розроблення антикризової стратегії підприєм- ства в умовах цифрової трансформації. Вісник економіки транспорту і промисловості № 76-77, 2021/2022. С. 70-80 URL: http://lib.kart.edu.ua/bitstream/123456789/9478/1/Tokmakova.pdf Русан , Н.,Войтенко , О. Eмпатія і застосування емоційного інтелекту для різних видів команд в управлінні проєктами. Управління розвитком складних систем, 2021 (45), 50–56. https://doi.org/10.32347/2412- 9933.2021.45.50-56 Gennaro Cuofano. 70 Business Models Patterns In 2022. FourWeekMBA. The Leading Source of Insights On Business Model Strategy & Tech Business Models. 2022. URL: https://fourweekmba.com/ what-is-a-business-model/
Робоча програма навчальної дисципліни Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни Остання редакція: 23.02.24 |