| - Факультети та інститути»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра бізнес-економіки та підприємництва»
- Навчальні дисципліни бакалаврату»
- Бізнес-проєктування_073_Менеджмент бізнес-організацій
Бізнес-проєктування_073_Менеджмент бізнес-організаційАНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Навчальна дисципліна « Тренінг-курс «Бізнес-проєктування» Training course "Business design" Дисципліна «Тренінг-курс «Бізнес-проєктування» побудована на узагальненні міжнародного та вітчизняного досвіду, здобутків науковців України та світу щодо ініціалізації бізнес-проєктів, бізнес-планування та бізнес-моделювання.
Міждисциплінарні зв’язки: пререквізити та постреквізити. «Тренінг-курс «Бізнес-проєктування» як навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних та спеціальних навчальних дисциплін. Пререквізити: навчальна дисципліна базується на знаннях та компететностях, що набуває здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти під час вивчення навчальних дисциплін «Маркетинг», «Фінанси підприємства», «Менеджмент проєктів», «Менеджмент персоналу», Тренінг-курс «ІТ-технології в менеджменті». Постреквізити: освіченість у сфері бізнес-проєктування є необхідною передумовою для засвоєння здобувачами матеріалу таких дисциплін циклу професійної підготовки, як «Проєктування систем управління», «Стратегічне планування» та під час проходження міждисциплінарного тренінгу «Прийняття управлінських рішень». Знання, вміння й навички, набуті здобувачами при опануванні навчальної дисципліни, стануть їм у нагоді при проходженні практики та при підготовці кваліфікаційної бакалаврської роботи. Мета вивчення навчальної дисципліни - сформувати у бакалаврів нової генерації теоретичні знання та практичні навички щодо змісту, призначення, методології та інструментарію організаційно-економічного проєктування бізнес- проєктів, оцінювання доцільності та ефективності їх реалізації . Завдання (навчальні цілі) дисципліни: набуття знань та навичок щодо теорії та методології бізнес-проєктування; ідентифікації проблем споживачів та бізнес-організацій, генерування ідей щодо можливих шляхів та засобів їх розв’язання; організаційно-економічного проєктування бізнес-проєктів з підготовкою стандартного пакету документів проєкту ( проектна заявка, бізнес-план, бізнес-модель, фінансова модель тощо); оцінювання та відбору бізнес-проєктів з використанням кількісних та якісних критеріїв; презентації та захисту проєктів перед зацікавленими стейкхолдерами. Предмет вивчення навчальної дисципліни - теоретико-методологічні положення проведення проблемного аналізу, ініціювання бізнес-проєктів, проведення їх організаційно-економічного обґрунтування, оцінювання та відбір бізнес-проєктів. Результати, методи навчання та засоби діагностики за навчальною дисципліною «Тренінг-курс «Бізнес-проєктування» |
---|
Дескриптори НРК (результати навчання за навчальною дисципліною) | Методи навчання | Засоби діагностики |
---|
1. | Знання: |
---|
1.1 | теоретичні основи та методичні засади бізнес-проєктування : зміст, призначення, форми, завдання, місце в системі загального, стратегічного та проєктного менеджменту; | практичні (контактні) заняття, конспектування, розробка інтелектуальних карт, дискусія, дискурс | різні форми перевірки знань ( тестування, кросворди, квести, вікторини), участь у дискусії, обговоренні проблемних питань, підсумкова контрольна робота |
---|
1.2 | існуючі нормативні регламентації та рекомендації щодо проведення бізнес-проєктування, вибору та оцінки ефективності реалізації бізнес-проєктів в Україні й світі; |
---|
1.3. | основні концепції, які покладені в основу проєктування та оцінювання бізнес-проєктів : зміни вартості грошей в часі, цінність проєкту, співвідношення вигод та витрат, з проєктом та без проєкту тощо ; |
---|
1.4. | методологія бізнес-проєктування, зокрема методичні принципи та підходи до обґрунтування ринкової спроможності проєкту, прогнозування доходів від реалізації проєкту , поточних та інвестиційних витрат, необхідних для його реалізації, прогнозування фінансових результатів та грошового потоку проєкту, оцінювання його економічної, бюджетної, соціальної ефективності, екологічних наслідків тощо. | практичні (контактні) заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | первірка виконанних вправ, модульна контрольна робота |
---|
2. | Уміння/навички: |
---|
2.1 | оцінювання стан та перспективи розвитку ринку продукції ( товарів, робіт, послуг) бізнес-проєкту, обґрунтовувати комерційну спроможність проєкту, прогнозувати обсяги доходів від реалізації продукції проєкту; оцінювати конкурентне середовище проєкти та конкурентоспроможність продукції проєкту; |
практичні (контактні) заняття, проєктне навчання (PBL), обговорення конкретних задач та ситуацій, дискурс, Case stud
| перевірка (рецензування) виконання завдань PBL, презентація та захист підготовленого командного бізнес-проєкту участь в оцінюванні навчальних проєктів інших команд ( висловлення зауважень, надання рекомендацій , пропозицій; підсумкова контрольна робота
|
---|
2.2 | обґрунтовувати потребу в кадрах для реалізації проєкту; розробляти системи матеріальної та нематеріальної мотивації персоналу бізнес-організацій та проєктних груп, залучених до реалізації проєкту; |
---|
2.3. | визначати та обґрунтовувати необхідний організаційний дизайн бізнес-проєкту ( вибір /зміна організаційно-правової форми, розробка / корегування організаційної структури, вибір/ уточнення податкового статусу , створення нових підрозділів , мережеві та платформені організації, проєктні команди тощо) з метою формування організаційних передумов реалізації бізнес-проєкту; |
---|
2.4. | ідентифікувати перелік та склад поточних витрат, необхідних для реалізації бізнес-проєкту, калькулювати ціну продукції проєкту, оцінювати можливий вплив проєкту на обсяг поточних витрат бізнес-організації ; |
---|
2.5 | обґрунтовувати потребу в інвестиційних ресурсів, необхідних для реалізації проєкту, оцінювати можливості ініціаторів проєкту та бізнес-організацій щодо їх залучення на основі оцінювання кредитоспроможності та інвестиційної привабливості; |
---|
2.6 | проводити кількісний та якісний аналіз ризиків проєкту, оцінювати (моделювати) їх вплив на його результати ; |
---|
2.7. | розробляти виробничий, маркетинговий, організаційний, інвестиційний, фінансовий плани бізнес-проєкту, план мінімізації ризиків проєкту; план реалізації бізнес-проєкту, матрицю RACI та діаграму Ганта; |
---|
2.8 | розраховувати номінальний та дисконтований проєктний грошовий потік; обґрунтовувати ставку дисконтування з врахуванням очікуваного часу реалізації бізнес-проєкту, інфляції та ризиків проєкту; |
---|
2.9 | оцінювання економічну доцільність реалізації бізнес-проєкту, визначати критерії вибору бізнес-проєкту при наявності двох та більше альтернатив; |
---|
2.10 | розраховувати систему показників, які характеризують економічну, бюджетну та соціальну ефективність реалізації бізнес-проєкту; оцінювати макроекономічні та екологічні наслідки реалізації проєкту |
---|
3. | Комунікація |
---|
3.1 | здатність працювати у команді ; | проєктне навчання (PBL) | перевірка розподілу завдань та організації колективної роботи в команді |
---|
3.2. | професійно спілкуватися з потенційним и інвесторами, партнерами, стейкхолдерами проєктів | підготовка запитів, ба отримання інформації, та опитувальників, підготовка та проведення презентацій бізнес-ідей |
---|
3.3 | зрозуміло і неоднозначно доносити до фахівців і нефахівців свої знання, пояснювати та обґрунтовувати власні ідеї, пропозиції, висновки. | рецензування підготовлених матеріаів бізнес-проєкту та проведення його презентації
|
---|
4. | Відповідальність і автономія |
---|
4.1 | продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на: 1) процеси ініціювання, підготовки та реалізації бізнес-проєктів, 2) розробку продукту проєкту, 3)формування команди та розподілу відповідальності, планування ресурсного забезпечення, 4) залучення інвестора та отримання фінансування проєкту, 5) прогнозування та оцінювання наслідків реалізації проєкту тощо . | практичні (контактні) заняття , бесіда, інструктаж, проєктне навчання (PBL) | перевірка виконання завдань PBL; презентація та захист підготовленого бізнес-проєкту, участь в обговоренні результаті проєктної роботи інших команд |
---|
Зміст навчальної дисципліни за темами Тема 1. Зміст та призначення бізнес-проєктування. Сутність та типологія бізнес-проєктів. Тема 2. Методологія бізнес-проєктування. Тема 3. Маркетинговий план бізнес-проєкту. Тема 4. Операційний план та організаційний дизайн бізнес-проєктів. Розробка бізнес-моделі проєкту. Тема 5. Проєктні ризики: ідентифікація, оцінка, заходи протидії. Тема 6. Інвестиційне проєктування та фінансове моделювання бізнес-проєкту Тема 7. Презентування, оцінювання та вибір бізнес-проєктів. Науково-педагогічні працівники та адреси їх електронної пошти Лігоненко Лариса Олександрівна - д.е.н,проф. кафедри бізнес-економіки та підприємництва, професор. email: larisa.ligonenko@kneu.edu.ua Рекомендовані інформаційні джерела Lewrick, Michael. (2020).The design thinking toolbox: a guide to mastering the most popular and valuable innovation methods. . New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. Liedtka, Jeanne, & Salzman, Randy. (2021). Design Thinking for Business Growth: How to Design and Scale Business Models and Business Ecosystems. Wiley. Р.352 Варналій З. С., Васильців Т. Г., Лупак Р. Л., Білик Р. Р. Бізнес-планування підприємницької діяльності: навчальний посібник / З. С. Варналій, Т. Г. Васильців, Р. Л. Лупак, Р. Р. Білик. – Чернівці: Технодрук, 2019. – 264 с. Войтко С.В. Управління проектами та стартапами в Індустрії 4.0: підручник. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2019. 200 с. Ільчук П. Г., Фещур Р. В., Якимів А. І., Когут І. В., Лучко Г. Й. Бізнес-планування та управління проектами: навчальний посібник / П. Г. Ільчук, Р. В. Фещур, А. І. Якимів, І. В. Когут, Г. Й. Лучко. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 356 с. Проєктний аналіз: навч. посібник / Н.Й. Басюркіна, С.А. Горбаченко, В.А. Карпов, Р.І. Шевченко-Перепьолкіна (за редакцією проф. Карпова В.А.). − К.: Видавничий дім «Кондор», 2019. – 324 c. Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide) 7th edition // available from https://pmiukraine.org/pmbok7
|
Робоча програма навчальної дисципліни Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни Остання редакція: 12.02.25 |