| - Інститути та факультети»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра бізнес-економіки та підприємництва»
- Навчальні дисципліни бакалаврату»
- Організаційне проектування підприємств (економіка підприємства)
Організаційне проектування підприємств (економіка підприємства)АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Організаційне проектування підприємств Organizational project of enterprise Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Мета дисципліни: формування комплексу прикладних навичок прогнозування та проектування розвитку підприємницьких систем; набуття навичок обґрунтування проектних рішень у сфері раціональної організації діяльності підприємства. Міждисциплінарні зв’язки: для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: економіка підприємства, менеджмент, організаційний розвиток підприємства, планування діяльності підприємства тощо. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики: Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Організаційне проектування підприємств» у відповідності до результатів навчання Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики | Код | Результат навчання | | | 1. | Знання: | 1.1 | понятійного апарату теорії організації, її генезис та її місце в системі наукових знань, цлі організації та їх інтегрування. ієрархія в організації, формальну й неформальну структури в ній, моделі й різновиди організації, основні закони організації. | лекція, семінарське заняття, дискусія | презентація, опитування, тест, case-study, контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік | 1.2 | передумов утворення та сутності організаційного проектування; місця оргпроектування у загальній системі наукових знань; змісту, цілей та завдань проектування організації суб’єктів господарювання; різновидів оргпроектів підприємств, основних принципів організаційного дизайну систем; стадій та етапів організаційного проектування | лекція, семінарське заняття, дискусія | | 1.3 | місце організаційної діагностики у проектуванні підприємницьких систем; сутність організаційної самодіагностики на підприємстві; порядку діагностичного інтерв’ювання; алгоритму діагностики конфліктів; системи показників організаційної діагностики; етапів діагностики організації системи; порядок звітування за результатами організаційної діагностики | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | | | | | | 2. | Уміння/навички: | 2.1 | формування еталонів для проектів організації виробництва; розробки проектних рішень організації виробничих процесів у виробничих підрозділах, організації спеціалізованих виробництв, проектування організації високоавтоматизованих виробничих систем | семінарське заняття, дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study, контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік | 2.2 | оцінювання стану організації елементів системи управління на підприємстві; дослідження інформаційних потоків в системі; проектування системи документаційного забезпечення управління; проектування технології здійснення управлінських процесів; дизайну структур управління | семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах | | 2.3 | розробки проектних рішень з організації праці; дизайну організації на робочих місцях; розробки проектів обслуговування робочих місць; проектування робіт з відбору, розстановки та використання кадрів | перевірка виконання розрахункових робіт, case- study | | 2.4 | проведення соціотехнічного проектування структурних підрозділів; ергономічного та інженерно-технічного проектування робочих місць; соціонічного проектування колективу. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | | 2.5 | виконання процедур реалізації проектних рішень; визначення контрольних цілей та контрольних дат проекту; розробки складників комплексного організаційного проекту підприємства та його підрозділів | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study | 2.6 | підготовки до впровадження проектних рішень у конкретних умовах діяльності підприємства; цілісного та поетапного впровадження проектних рішень; контролю виконання робіт з впровадження організаційного проекту; аналізу результатів і визначення ефективності впровадження проекту | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | презентація, опитування, тест, case-study | 2.7 | розрахунку показників ефективності реалізації організаційних проектів; інтерпретації результатів розрахунку ефективності реалізації організаційних проектів; | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study |
3. | Комунікація | | Вироблення у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання проектних робіт, case- study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік | 3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших | | | 3.2 | здатність працювати в команді - брати на себе відповідальність за досягнення поставленої мети | | | 3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства | | | 3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок | | | 4. | Відповідальність і автономія | | при демонструванні розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case- study, контрольна (модульна) робота, підсумкова контрольна робота, залік | 4.1 | при управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами | | | 4.2 | при формуванні суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти | | | 4.3 | при організації та керівництві професійним розвитком осіб та груп | | | 4.4 | при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства. | | | 4.5 | при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності | | | 4.6 | при продовженні навчання із значним ступенем автономії | | | 4.7 | при здатності до самостійного і незалежного мислення | | |
Зміст навчальної дисципліни за темами: - Основи сучасної теорії організації
- Організаційне проектування як система знань
- Діагностування організаційних параметрів системи
- Організаційне проектування виробництва
- Організаційний дизайн підсистем управління фірмою
- Проекти організації праці персоналу підприємства
- Проектування організації соціосистеми підприємства
- Комплексне організаційне проектування
- Планування впровадження організаційних проектних рішень
- Оцінка ефективності реалізації організаційних проектів
Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти: Кукоба Володимир Павлович доктор економічних наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, kuk015@ukr.net, kukoba.volodymyr@kneu.edu.ua Рекомендовані інформаційні джерела: - Кукоба В. П. Організаційне проектування підприємства : навч. посібник / В. П. Кукоба. - К. : КНЕУ, 2010. – 420 с.
- Кукоба В. П. Організаційне проектування підприємств : навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни / В. П. Кукоба. К. : КНЕУ, 2010. – 115 с.
- Blokdyk, Gerardus (2021). Organizational Engineering A Complete Guide - 2020 Edition = UK : 5STARCooks, 305 p.
- Vantrappen, Herman, Wirtz, Frederic (2023). The Organization Design Guide: A Pragmatic Framework for Thoughtful, Efficient and Successful Redesigns. UK : Routledge; 1st edition, 292 p.
Робоча програма навчальної дисципліни Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни Остання редакція: 02.04.25 |