Факультет економiки та управлiння

Майстер-клас медіа-експерта Ореста Білоскурського для здобувачів програми «Економічна аналітика»28 Березня 2024р.

Майстер-клас провідного експерта «Детектор-медіа» Ореста Білоскурського для здобувачів програми «Економічна аналітика», що відбувся 28 березня 2024 року в рамках тренінг-курсу «Політичний лобізм: економічна ефективність», був присвячений висвітленню ролі медіа у організації та супроводі лобістської кампанії. Учасники майстер-класу відзначили його як цікавий та корисний захід, де було розглянуто аналітичні аспекти збору та обробки медіа-інформації, формування та аналізу рейтингів.

 

Роль медіа у лобістській діяльності, безумовно, є важливою, оскільки це основний канал комунікації, що дозволяє лобістам досягати своїх цілей шляхом впливу на громадську думку. Слід зазначити, що у рамках лобістських кампаній, медіа виконують декілька ключових функцій: перш за все, вони допомагають в розповсюдженні інформації про позиції та дії лобістських груп серед громадськості, політичних лідерів та законодавців, а також створюють можливість для діалогу та обговорення проблем, пов'язаних з лобіюванням, що дозволяє відкрито обмінюватися думками та ідеями. 

Очевидно, що для проведення успішної лобістської кампанії необхідно ретельно планувати використання медіа, однак зробити це можливо лише на основі розуміння принципів роботи медіа та практичного досвіду щодо аналізу даних про цільову аудиторію, яким щиро поділився з учасниками майстер-класу пан Орест. На практичних кейсах магістранти отримали знання про метрики та рейтинги медіа, а також про те, як ці дані можуть бути використані в медіа-супроводі лобістських кампаній для стратегічного позиціонування та ефективного спілкування з цільовою аудиторією. Учасники відзначили важливість детального аналізу аудиторії, який дозволяє ефективно планувати контент та комунікаційні стратегії. Відгуки учасників свідчать про те, що майстер-клас до того ж дозволив їм розширити розуміння важливості телебачення як каналу комунікації та інструменту лобіювання:

  • «Отримана інформація відкриває широкі можливості для медіа-супроводу лобістських кампаній. Зокрема, знання про демографічні характеристики аудиторії та переваги різних вікових груп дозволять ефективніше планувати контент та комунікаційні стратегії. Використання даних про рейтинги та перегляд програм може стати ключем до створення переконливих та цілеспрямованих медіа-меседжів. Можливість обговорити актуальні питання медіа з професіоналом такого рівня, як Орест Білоскурський, була надзвичайно цінною. Його досвід і глибоке розуміння теми розкрили нові і цікаві для мене аспекти телебачення і аудиторії в медіа-просторі» (Владислав Залітач).
  • «Майстер-клас був однозначно цікавою та корисною подією. Завдяки цій зустрічі, я дізналася про систему збору інформації, яка існує не тільки в нашій країні, про те, які саме дані аналізуються (розподіл по віковим групам, статтю, часом перегляду тощо), як вони можуть використовуватися і які фактори можуть впливати на прийняття рішення в цій галузі. Важливість вивчення аудиторії медіа безумно є ключовою ідеєю цієї зустрічі, адже детальне вивчення цільової групи дозволяє знайти правильні методи впливу, якщо ми говоримо про контекст лобізму. Окрім того, досить багато часу було присвячено ідеї рейтингів і тому, наскільки вони важливі та яку інформацію несуть. Отримана інформація з майстер-класу може бути використана в медіа-супроводі лобістської кампанії для стратегічного позиціонування та ефективного спілкування з цільовою аудиторією» (Софія Рабошук).
  • «Майстер-клас був корисним з погляду отримання нових знань щодо сучасних медіа, зокрема про метрики, які застосовуються на телебаченні для визначення популярності каналів, їхні особливості та інше. Щодо ключових ідей, я би виділив важливість коректного визначення цільової аудиторії, особливо в контексті лобізму. Розуміння потреб та інтересів цільової групи дозволяє ефективно формувати та просувати політичні ініціативи, забезпечувати підтримку відповідних законопроєктів і врешті-решт досягати бажаних змін у законодавстві або політиці. Отримана інформація про цільову аудиторію може стати основою для розробки стратегії медіа- супроводу лобістської кампанії. Загалом, мені сподобався даний майстер-клас, очевидно, що Орест Білоскурський є професіоналом своєї справи. Приємно чути людину, статті якої ти читав до цього і тепер зміг практично вживу в онлайні послухати його» (Ростислав Литвинець).
  • «Після відвідування майстер-класу моє усвідомлення того, як телебачення продовжує бути важливим каналом комунікації, значно розширилося, відкривши переді мною нові перспективи та ідеї. Це знання надихнуло мене думати про телебачення як про потужний інструмент впливу та лобіювання, Одним із ключових відкриттів для мене стало розуміння важливості детального аналізу аудиторії. Вивчення її демографічних характеристик, інтересів та переваг є критичним для планування контенту, що резонуватиме з глядачами. Це також важливо для розробки ефективних медіа-стратегій та кампаній, зокрема в контексті лобіювання та соціального впливу. Загалом, цей досвід став для мене чудовою можливістю глибше зрозуміти силу та потенціал телебачення в сучасному світі» (Іван Фесенко).
  • «Майстер клас від експерта з медіа Ореста Білоскурського посвятив мене у закулісся сфери аналітики перегляду ТВ. Раніше тематика ТВ мене не цікавила, адже близько десяти років не контактував з переглядом телебачення. Експерт продемонстрував як відбувається збір інформації про телеглядачів, як вони її обробляють, аналізують. Також цікаво було спостерігати за розповіддю про світовий досвід телеаналітики. Як впливає телеаналітика на розподіл ефірного часу, вибір телепередач, які демонструються у програмах телеканалів. Ми також розглядали питання використання лобістської діяльності у рамках формування ТВ-програм. Завдяки тому, що телеканали формують свою цільову аудиторію, лобісти можу впливати на ці цільові аудиторії завдяки участі у програмах на цих телеканалах, завдяки рекламі. Виставляючи певні програми та рекламу у пікові години, легко робити максимальний вплив на аудиторію. У мене залишилось позитивне загальне враження від майстер класу, адже я дізнався багато чого нового, зміг подискутувати з експертом та розширити область своїх знань у новій сфері» (Сергій Алексєєв).

Загалом, учасники відзначили позитивне враження від майстер-класу, вказавши на важливість отриманих знань та можливість дискусії з експертом в галузі медіа. Цей досвід дозволив їм розширити свої знання в сфері медіа-аналітики та лобізму.

 

Щиро дякуємо:

  • Оресту Білоскурському, медіа-експерту за цікавий майстер-клас, продуктивну дискусію, практичні кейси та корисні додаткові матеріали для аналізу даних,
  • Оксані Забузовій, виконавчій директорці ГО «Київська школа дипломатичних мистецтв»  за сприяння в організації майстер-класу.