| - Факультети та інститути»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра бізнес-економіки та підприємництва»
- Навчальні дисципліни рівня PhD»
- Управлінська діагностика
Управлінська діагностикаАНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ««УПРАВЛІНСЬКА ДІАГНОСТИКА » (Managementdiagnostics) Рекомендована для здобувачівтретього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти - Мета опанування навчальної дисципліни.
Мета вивчення навчальної дисципліни - сформувати у здобувачів PhD теоретичні знання та практичні навички щодо змісту, призначення, методології та інструментарію управлінської діагностики діяльності підприємства, оцінювання стану та перспектив розвитку підприємства. Міждисциплінарні зв’язки дисципліни« Управлінська діагностика». Здобувачі PhD уже володіють певним обсягом знань щодо аналізу та діагностики системи управління та господарсько-фінансових результатів діяльності підприємства, отримані під час навчання на першому (бакалаврському) і другому (магістерському) рівні вищої освіти. Проте перелік об’єктів діагностування в межах управлінської діагностики суттєво ширший, а інструментарій- більш різноманітний. Дисципліна «Управлінська діагностика» доповнює знання, уміння та практичні навички, отримані у процесі вивчення дисциплін «Методологія економічних досліджень», «Сучасні теорії та концепції менеджменту», «Парадигми критичного мислення» , «Парадигми дослідження соціально-економічних систем» опануванням інструментарієм проведення діагностики різних обєктів дослідження - Програмні результати навчання та компетентності, яких набуде здобувач вищої освіти після опанування навчальної дисципліни:
Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики | 1. | Знання: | 1.1 | місце , роль, завдання діагностики в процесі управління підприємством, її основні відмінності від аналізу, оцінки, моніторингу та інших аналітичних процедур; | заняття-дискусія, систематизація та критичне опрацювання навчальної, наукової та нормативної літератури, підготовка оглядів літератури та інструментарію емпіричних досліджень підготовка доповідей, написання есе | розв’язання тестів, виконання методичних диктантів, розробка шаблонів та інструкцій; виконання індивідуальних та командних завдань, контрольна (модульна) робота | 1.2. | термінологічний та оціночний апарат , який використовується для діагностики ресурсів, результатів в розрізі окремих напрямів діяльності, фінансово-майнового стану підприємства , можливості залучення кредитних та інвестиційних ресурсів, податкової та соціальної відповідальності підприємстві, оцінки передумов та розвитку підприємства; | 1.3. | класифікація діагностичних процедур за різними ознаками , основні змістовні відмінності окремих видів ( форм) діагностики, зокрема функціональної, фінансової, управлінської, антикризової, стейкхолдерської, перспективної ; | 1.4 | основні методи проведення окремих видів діагностики , їх сутність, передумови, обмеження, сферу можливого використання; | 1.5. | існуючі нормативні регламентації та рекомендації щодо проведення аналітичних, оціночних та діагностичних процедур в Україні, міжнародний та вітчизняний досвід розробки та використання модельного інструментарію окремих видів діагностики; | 1.6 | порядок проведення розрахунків, виявлення та оцінювання взаємозв’язків між оціночними показниками, формування та використання бази знань (нормативів, аналогів, експертних суджень тощо) для формування інтегральної оцінки та діагностичних висновків щодо стану використання ресурсів, досягнутих результатів господарювання, фінансово-майнового стану, кредитоспроможності та інвестиційної привабливості, системи управління та корпоративної культури, податкової та соціальної відповідальності, перспектив розвитку підприємства. | 2. | Уміння/навички: | 2.1 | формувати систему оціночних показників, які адекватно віддзеркалюють об’єкт діагностики ( в розрізі кожного вищезазначеного виду) та відповідають його задачам; | розв’язання практичних кейсів, розв’язок модельованого завдання, опрацювання шалонів проведення окремих типів аналітичних та діагностичних процедур; підготовка аналітичних доповідей та експертних діагностичних заключень | Контро-лючий тренажер типових аналітичних та діагностичних процедур , перевірка за захист інд. Та командних завдань | | розраховувати систему аналітичних показників в межах кожного з вище перелічених видів діагностики , давати змістовну інтерпретацію їх значень та динаміки; | 2.2 | організувати залучення експертів для формування необхідної додаткової інформації, визначення вагомості окремих методів, напрямів дослідження, показників тощо; | 2.3. | формувати бази знань ( нормативів, еталонів, експертних суджень) та використовувати її для формування діагностичного висновку; | 2.4. | здійснювати нормування, обробку, порівняння оціночних показників та інші процедури відповідно до алгоритмів використання окремих методів та прийомів діагностування ; | 2.5. | формувати інтегральні кількісні та якісні (лінгвістичні) оціночні показники та характеристики, зокрема оцінювати належність підприємства до певного класу ( типу, виду) відповідно до шкали оцінювання; | 2.6. | виявляти на основі проведеної діагностики проблеми, які потребують свого розв’язання, та пропонувати шляхи їх подолання; визначати можливі напрями пошуку резервів підвищення ефективності відповідних напрямів діяльності підприємства, залучених ресурсів, досягнутих фінансових результатів, фінансово-майнового стану, покращення сприйняття його діяльності стейкхолдерами підприємства, запобігання банкрутству тощо. | 3. | Комунікація | 3.1 | вести комунікацію з підприємствами (бізнес-організаціями), консалтинговими структурами для отримання інформації стосовно формування інформаційного та методичного забезпечення управлінської діагностики, існуючих проблем та перешкод; | підготовка презентації результатів проведення діагностичних процедур, участь у наукових дискусіях, підгоовка рецензій, мозковий штурм та інші методи пошуку розв’язання проблем | проведення та захист презентацій, розробка пакету супроводжувальних документів по результатам проведення діагностики підготовка наукових статей та участь в наукових конференціях | 3.2. | використовувати знання та навички управлінської діагностики в процесі проведення наукового дослідження та впровадження його результатів в практичну діяльність підприємств( бізнес-організацій ); | 4. | Відповідальність і автономія | 4.1 | здатність до самостійного і незалежного мислення, формулювання ідей та продукування гіпотез стосовно подальшого розвитку теоретичних положень та інструментарію управлінської діагностики ; | індивідуальні та командні завдання, взаєморецензування, підготовка пропозицій та рекомендацій | підготовка експертних заключень, аналітичних висновків, наукових статей, участь в наукових конференціях | 4.2 | ініціювати та забезпечувати подальший розвиток окремих складових та інструментів управлінської діагностики з врахуванням міжнародного та національного досвіду; використовувати одержані знання у науково-дослідній діяльності. |
3. Зміст навчальної дисципліни за темами Тема 1. Теоретичні основи управлінської діагностики Тема 2. Методологія управлінської діагностики Тема 3. Діагностика виробничо-господарської діяльності підприємства (Функціональна діагностика) Тема 4. Діагностика фінансово-майнового стану та загрози банкрутства підприємства (Фінансова діагностика) Тема 5. Діагностика системи управління та корпоративної культури підприємства (Організаційна діагностика) Тема 6. Діагностика привабливості підприємства для стейкхолдерів (Стейкхолдерська діагностика ) Тема 7. Діагностика потенціалу підприємства ( Перспективна діагностика ) 4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти: Лігоненко Лариса Олександрівна- доктор економічних наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, професор.larisa.ligonenko@kneu.edu.ua. 5. Рекомендовані інформаційні джерела: - Кривов’язюк, І. В. Економічна діагностика [Текст] : навч. посібник / І. В. Кривов’язюк ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Луцький нац. технічний ун-т, Волин. ін-т економіки та менеджменту. - К. : Центр учбової літератури, 2013. - 455 с
- Кузьмін О.Є. Економічна діагностика [Текст] : навч. посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник. - К. : Знання, 2012. - 317 с.
- Куліков П.М. Діагностика стану підприємства [Текст] : навч. посібник / П. М. Куліков, О. Є. Попов, А. М. Котов ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Харківський нац. екон. ун-т. - Харків: Вид-во ХНЕУ, 2011. - 227 с.
- Швиданенко Г.О. Бізнес-діагностика підприємства [Текст] : навч. посібник / Г. О. Швиданенко, А. І. Дмитренко, О. І. Олексюк ; М-во освіти і науки України, Держ. вищ. навч. заклад "Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана". - К.: КНЕУ, 2008. - 340 с.
- Terry Mimick, R; Thompson, Michael; Rachwalski(2015) Business Diagnostics
- Noemi Sinkovics Rudolf R. Sinkovics, Jason Archie-Acheampong Multinational Business Review (2021),The business responsibility matrix: a diagnostic tool to aid the design of better interventions for achieving the SDGs 10.1108/MBR-07-2020-0154
- Naila Aliyeva.Sergei Chernov. Mariya Zakharova (2022) OMPREHENSIVE BUSINESS DIAGNOSTICS OF A COMPANY’S ACTIVITIES Applications of Management Science (),10.1108/S0276-897620220000021008
- Ali BastasKapila Liyanage(2019).Integrated quality and supply chain management business diagnostics for organizational sustainability improvement.Sustainable Production and Consumption
- Igor Kryvovyazyuk,Galyna Otlyvanska, [...]Tetiana Visyna (2019). Business Diagnostics As A Universal Tool For Study Of State And Determination Of Corporations Development Directions And Strategies. Sustainable Production and Consumption
- Anhelina Sotnyk (2019) ORGANIZATIONAL AND METHODOLOGICAL SUPPORT BUSINESS DIAGNOSTICS OF PRODUCTION AND COMMERCIAL ACTIVITY OF INDUSTRIAL ENTERPRISE. Sustainable Production and Consumption
- S M Muriithi(2019) the Future Business Diagnostic Model: the Core To Successful Business Sustainability in the 21St Century Sustainable Production and Consumption
Робоча навчальна програма для спеціальності 073 «Менеджмент» Остання редакція: 14.06.24 |