| - Інститути та факультети»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра бізнес-економіки та підприємництва»
- Навчальні дисципліни магістратури»
- E-Commerce і маркетплейси
E-Commerce і маркетплейси АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Е-Commerce» Рекомендована для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти 1. Мета опанування навчальної дисципліни. Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формування у слухачів що здобувають магістерський ступінь комплексу знань і вмінь з теорії та методології ефективного управління сучасним підприємством за допомогою використання такого фактору виробництва, як всесвітня мережа Інтернет, цифрових та мережевих технологій. Отримані в процесі вивчення даної науки знання стосовно управління підприємством в епоху економіки знань, її понятійно-категоріального апарату, основних моделей і методів ведення інтелектуального бізнесу у конкретних умовах реального підприємства мають стати важливою конкурентною перевагою у подальшій професійній діяльності здобувача ступеня магістерського рівня. Міждисциплінарні зв’язки дисципліни«E-Commerce» визначаються особливостями підготовки здобувачів магістрського рівня вищої освіти. Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: економіка підприємств, підприємництво, менеджмент, мікроекономіка, інформаційні системи, організація виробництва (або організація операційної діяльності), інтернет-економіка, дата-сайенс, тощо. 2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики: Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «E-Commerce» у відповідності до результатів навчання Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики | | Результат навчання | 1. | Знання: | 1.1 | понятійного апарату теорії підприємств, її генезис та її місце в системі наукових знань, особливості епохи економіки знань та пост-індустріальної економіки, сутність транзакційних витрат та їх елементи, смарт-організації, інтелектуалізації бізнесу | лекція, семінарське заняття, дискусія | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік | 1.2 | механізмів організації та забезпечення мережевих технологій на підприємстві, інструментів аналізу, систематизації інформації та створення інформаційного продукту, основних принципів, методів та форм інтелектуалізації бізнес-процесів; технологій та сучасних алгоритмів платіжних систем, банківських операцій, мережевої комерції, переваг мереж | лекція, семінарське заняття, дискусія | 1.3 | Місця штучних та автоматизованих бізнес-процесів у проектуванні підприємницьких систем; сутності перетворення інформації у дані; алгоритму самонавчання смарт-підприємств; системи показників ефективності смарт-підприємств; процесів створення цінності для бізнесу та впроводження елементів електронної комерції | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | 2. | Уміння/навички: | 2.1 | формування еталонів для проектів діджиталізації бізнесу; розробки проектних рішень комерціалізації у відповідності до принципів смарт-бізнесу, як у окремих підрозділах, так і на підприємствах в цілому, проектування організації автономних систем | семінарське заняття, дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік | 2.2 | аналіз стану організації елементів системи управління на підприємстві; дослідження інформаційних потоків в системі; проектування системи документаційного забезпечення комерцією; проектування технології здійснення інтелектуальних управлінських процесів; | семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах | 2.3 | розробка проектних рішень з організації праці для мінімізації транзакційних витрат; ефективного управління управлінськими рішеннями | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study | 2.4 | аналіз ринків, конкуренції та очікувань суспільства за допомогою інструментів веб-аналітики; генерування бізнес-ідеї за допомогою мережі «Інтернет» | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | 2.5 | виконання процедур реалізації проектних рішень; визначення контрольних цілей та ключових показників цифровізації бізнесу. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study | 2.6 | розрахунку показників ефективності створення інформаційного продукту та підприємства в цілому. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study | 3. | Комунікація | Набуття у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання проектних робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік | 3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших | 3.2 | здатність працювати в команді | 3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин із використанням адекватної термінології | 3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок | 4. | Відповідальність і автономія | розуміти особисту відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік | 4.1 | Бути здатним до продовження навчання із значним ступенем автономії | 4.2 | Продовжувати самостійні дослідження після завершення курсу навчання |
3. Зміст навчальної дисципліни за темами Тема 1. Сучасна теоретична основа мережевого та е-бізнесу Тема 2. Основні складові електронної комерції та їх еволюціяТема 4. Інформація як продукт та забезпечення її захисту Тема 5. Мережевий бізнес та передумови його розвитку Тема 6. Концепція розподілених чеків та її використання у електронній комерції Тема 7. Токенізація бізнесу: середовище та складовіТема 8. Смарт-контракти та інтернет речей у електронній комерціїТема 9. Робота 4.0 та смарт-фабрики: Тема 10. Соціальні мережі та соціальний капітал; Тема 11.Особливості ціноутворення та визначення ефективності інтелектуальної діяльності
4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти: Царьов ВіталійМиколайовичкандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, vitalii.tsarov@kneu.edu.ua 5. Рекомендованіінформаційніджерела: Закон України «Про електронну комерцію» № 675VIII від 03.09.2015 р. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ 67519. Белз О. Г. Основиелектронногобізнесу: навч. посіб / Олександра Белз / Львів: ЛНУ іменіІвана Франка, 2018. – 176 с. Краус К.М., Краус Н.М., Манжура О.В. Електронна комерція та інтернет-торгівля. Навчально-методичний посібник – Київ: Аграр Медіа Груп, 2021, - 454 с. Geoffrey G. Parker, Marshall W. VanAlstyne, SangeetPaulChoudary. PlatformRevolution. W. W. Norton&Company, 2016. MingZeng. SmartBusiness: WhatAlibaba'sSuccessRevealsabouttheFutureofStrategy. HarvardBusinessReviewPress, 2018. Фещюк В., Матюшко В., Чернєв Є., Юрчак О., Лаврик Я., Амелін А. Україна 2030е — країна з розвинутою цифровою економікою. Український інститут майбутнього. https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html
Остання редакція: 12.08.25 |