Факультет економiки та управлiння

Сертифікаційні студії з Agile та Scrum

Анотація

навчальної дисципліни

«Сертифікаційні студії з Agile та Scrum»

Рекомендована для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти

1. Мета навчальної дисципліни полягає в опануванні теорії та практики управлінських процесів, заснованих на методологіях Agile, Scrumі Lean, ознайомленні із теоретичними засадами (принципами, цінностями та історією виникнення та розвитку Agileта Lean), практичними інструментами й фреймворками, які застосовуються в гнучкому управлінні проєктами. Навчальна дисципліна також готує студентів до складання сертифікаційних іспитів з Agile та Scrum.

Міждисциплінарні зв’язки навчальної дисципліни. Дисципліна «Сертифікаційні студії з Agile та Scrum» вивчається на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Вона ґрунтується на інтеграції знань суміжних економічних дисциплін, зокрема «Диджитал-підприємництво та цифрові бізнес-моделі», «Дизайн-мислення та розвиток креативності», «Стратегічний менеджмент» та комплексному тренінгу «Цифрове лідерство».

Пререквізити. Дисципліна базується на знаннях та компетентностях, що набуває здобувач вищої освіти під час вивчення таких навчальних дисциплін, як «Диджитал-підприємництво та цифрові бізнес-моделі», «Дизайн-мислення та розвиток креативності», «Стратегічний менеджмент» та «Цифрове лідерство». Це сприятиме глибшому розумінню можливостей практичного застосування методологій Agileта Scrum.

Постреквізити. Набуті знання та компетенції, отримані в рамках цього курсу, будуть безпосередньо корисні для магістерських кваліфікаційних робіт студентів та їхньої майбутньої професійної діяльності. Після завершення курсу студенти матимуть необхідні знання та навички для застосування методів Agile та Lean у реальних проектах, а також для виконання ролей в Agile-командах (Scrum Master, Product Owner або член Agile-команди) в середовищах розробки продуктів. Таким чином, курс забезпечує міцну теоретичну та практичну базу для лідерства в сучасних адаптивних організаціях.

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики.

Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни

Код

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики

1

Знання:

1.1

основних підходів та інструментів, застосовних до організації роботи команди на основі принципів Lean, Agile та Scrum

Лекція, дискусія, аналіз реальних кейсів

Опитування, тестування, письмовий контроль

1.2

положень та принципів, закладених в основу концепції Agile-Lean лідерства (Agile Lean Leadership)

Лекція, дискусія, аналіз реальних кейсів

Опитування, тестування, вирішення практичних завдань

2

Уміння/навички:

2.1

формувати Agile команду, створювати умови для налагодження ефективної співпраці та професійного зростання членів команди

Лекція, командна проєктна робота, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналіз кейсів

Підготовка та презентація атестаційного проєкту, тестування

2.2

організовувати ефективну взаємодію на рівні окремих команд та організації в цілому задля досягнення поставлених цілей

Лекція, семінар-дискусія з елемен-тами аналізу, вирі-шення конкретних задач та ситуацій, аналіз кейсів

Підготовка та презентація атестаційного проєкту, тестування

2.3

створювати артефакти (наприклад, продуктовий беклог, тактичний беклог тощо) необхідні для організації злагодженого робочого процесу

Лекція, семінарське заняття, розв'язання ситуаційних вправ

Підготовка та презентація атестаційного проєкту, тестування, case-study, контрольні вправи

2.4

масштабувати принципи Lean, Agile та Scrum на всю організацію

Лекція, семінар-розгорнута бесіда, семінар-дискусія, вирішення ситуаційних вправ

Підготовка та презентація атестаційного проєкту, тестування, case-study, контрольні вправи, опитування

3

Комунікація:

3.1

здатність ефективно та результативно взаємодіяти з членами Agile команди на основі чіткого розуміння специфіки різних ролей, кваліфікаційних вимог та відповідальності за кожною роллю

Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

Виконання та презентація результатів case-study, опитування

3.2

здатність презентувати та пояснити топ менеджменту організації важливість та практичні доцільність застосування принципів Lean, Agile та Scrum

Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

Виконання та презентація результатів case-study, опитування

3.3

здатність забезпечити безперебійну та ефективну роботу Agile команд в організації

Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

Виконання та презентація результатів case-study, опитування

4

Відповідальність і автономія:

4.1

здатність свідомо та соціально-відповідально діяти на основі етичних міркувань і принципів доброчесності як автономно, так і в колективі, виконуючи професійні завдання

Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, підготовка атестаційного проєкту

Презентація результатів case-study, опитування, презентація атестаційних робіт, залік

4.2

здатність до комплексного вирішення проблеми

Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, підготовка атестаційного проєкту

Презентація результатів case-study, опитування, презентація атестаційних робіт, залік

4.3

здатність оцінювати ризики та приймати рішення

Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, підготовка атестаційного проєкту

Презентація результатів case-study, опитування, презентація атестаційних робіт, залік

 

3. Зміст навчальної дисципліни за темами

 

Тема 1. Теоретичні засади Agile методології

Тема 2. Обмеження, що забезпечують практичну ефективність Agile методології

Тема 3. Детальний огляд ролей та відповідальності в Scrum та Agile

Тема 4. Події, зустрічі та церемонії в Scrum та Agile

Тема 5. Артефакти та інструменти візуалізації інформації в Agile

Тема 6. Глибокий аналіз особливостей командної роботи, співпраці та лідерства в Agile

Тема 7. Глибоке занурення у продакт-менеджмент та управління цінністю

Тема 8. Вплив на організацію та масштабування практик Agile

4. Науково-педагогічні працівники та адреси їх електронної пошти

Kurt Nielsen – технічний директор (CTO) компанії Agile Lean House A/S( Данія/Норвегія). Agile-коуч та тренер, фахівець із Agile Lean Leadership. Email: kurt.b.nielsen@gmail.com

Влада Фурса – PhD, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва КНЕУ ім. В.Гетьмана. Email: v.fursa@kneu.edu.ua

5. Рекомендовані інформаційні джерела

1.              Liberating Organizations– офіційний вебсайт книги Agile Lean House (доступний англійською та українською мовами) – https://liberatingorg.com/

2.              Agile Lean Leadership: The Bird’s Eye View – книга Agile Lean House; англійська версія: https://liberatingorg.com/_d/AgileLeanLeadershipABird'sEyeView.pdf, українська версія: https://liberatingorg.com/_d/AgileLeanLeadershipABird'sEyeView_UA.pdf

3.              Agile Lean House – офіційний сайт Agile Lean House (ресурси з Agile Lean Leadership, Scrum та Lean) – https://agileleanhouse.com/en/

4.              Scrum Alliance – офіційний сайт організації Scrum Alliance (сертифікації, Scrum Guide, ресурси спільноти) – https://www.scrumalliance.org/

5.              Scrum.org– офіційний сайт Scrum.org(сертифікаційні ресурси ProfessionalScrum, офіційний ScrumGuide2020) – https://www.scrum.org/

6.              Посібник зі Scrum(2020) – офіційне керівництво за фреймворком Scrum(автори Кен Швабер та Джефф Сазерленд) – https://scrumguides.org/docs/scrumguide/v2020/2020-Scrum-Guide-Ukrainian.pdf

Остання редакція: 21.07.25