АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Бізнес культура»
(Business culture)
Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Мета навчальної дисципліни полягає у формування системи знань і практичних умінь з професійної та ділової культури та етики, удосконалення та розвиток умінь ефективної самоорганізації і здійснення ділової взаємодії у підприємницькій діяльності. Дисципліна "Бізнес культура" орієнтована на формування розуміння важливості культурної складової людських комунікацій в діловій сфері сучасного бізнесу. Культура, досліджуючи, в першу чергу, закономірності міжособистісних стосунків людей як людей, тобто їх гуманістичний потенціал, пояснює суть і структуру системи цінностей людини. Розуміння та аналіз етичної компоненти сучасних бізнес-стосунків - умова якісної аналітики комунікацій у бізнес-середовищі, запорука продуктивної діяльності професіонала в будь-якій сфері підприємницької діяльності, а також необхідна умова підтримки позитивного психологічного клімату на підприємстві і в середовищі усіх ділових контактів підприємства. Таким чином, знання про особливості культурних взаємовідносин сприяє повнішому і якіснішому осмисленню професійних проблем у сфері сучасного бізнесу.
Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Бізнес культура» визначаються особливостями підготовки бакалаврів та ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема, економіки підприємств, підприємництва, менеджменту,маркетингу, психології та педагогіки соціальної відповідальності бізнесу, економіки праці і соціально-трудових відносин.
Результати і методи навчання, засоби діагностики (форми оцінювання)
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Бізнес-культура» у відповідності до результатів навчання
Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики |
1. | Знання: |
1.1 | ключових категорійта новітніх теорій, концепційу сфері ділової культури та етики з врахуванням соціокультурних компонентів ділової взаємодії у підприємницькій діяльності | лекції, дискусії | Опитування, тестування, виконання самостійних робіт |
1.2 | технологій і методівформування та підтримкикорпоративної культури як складової культури ділових відносин | дискусії, кейс-стаді |
1.3 | сутнісно-змістовних аспектів ділової репутації підприємства як визначальної складової культури бізнес відноси | дискусії, кейс-стаді |
1.4 | засадиформування культурних бізнес-комунікацій | дискусії, мозковий штурм |
1.5 | технологійпопередження та усунення бізнес-конфліктів | дискусії, кейс-стаді |
1.6 | методичних підходів до оцінювання бізнес-культури підприємства | дискусії, практичні задачі | |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | виявляти форми взаємодії суб’єктів ринкових відносин та їх бізнес-культур | мозковий штурм, підготовка доповідей | |
2.2 | виявляти фактори, що впливають на формування бізнес-культури підприємства та аналізувати ступінь та динамізм їх впливу у просторі і часі | навчальна гра, мозковий штурм | Аналіз самостійних робіт (проєктів, звітів), рефлексія |
2.3 | використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття управлінських рішень різними економічними агентами відповідно до соціокультурних компонентів ділової взаємодії у підприємницькій діяльності | кейс-стаді, мозковий штурм |
2.4 | вирішувати професійні завдання з моделювання бізнес-культури підприємницьких структур та культурного розв’язування проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів | мозковий штурм, форсайтинг |
3. | Комунікація |
3.1 | здатність підтримувати ділове спілкування (публічні виступи,ділове листування, електронні комунікації тощо) | навчальна гра, тренінг | Аналіз самостійних робіт (проєктів, звітів), самоаналіз, рефлексія |
3.2 | здатність працювати автономно та в команді, проявляти навички міжособистісної взаємодії під час виконання завдань | тренінг |
3.3 | здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння закономірностей розвитку бізнес-культури | дискусія, мозковий штурм |
4. | Відповідальність і автономія |
4.1 | здатність самостійно приймати рішення у ходіздійснення підприємницької діяльностіз огляду на культурні особливостіта демонструвати розуміння особистої відповідальності за їх виконання. | кейс-стаді, мозковий штурм | Презентація та аналіз результатів виконаних робіт, рефлексія |
Зміст навчальної дисципліни за темами
Тема 1. Сутність та модельний ряд бізнес-культур
Тема 2. Культура та її значення в діяльності підприємства
Тема 3. Становлення корпоративної культури як складової культури ділових відносин
Тема 4. Сутнісно-змістовні аспекти ділової репутації підприємства як визначальної складової культури бізнес відносин
Тема 5. Етика бізнесу
Тема 6. Соціальна відповідальність бізнесу як чинник стійкого розвитку
Тема 7. Підприємницькій успіх
Тема 8. Основи формування культурних бізнес-комунікацій
Тема 9. Соціально психологічні аспекти бізнес-комунікацій
Тема 10. Договірні взаємовідносини і партнерські зв‘язки у підприємництві
Тема 11. Технології попередження та усунення бізнес-конфліктів
Тема 12. Бізнес-дизайн
Тема 13. Методичні підходи до оцінювання бізнес-культури підприємства
Тема 14. Методичні підходи до оцінювання корпоративної культури підприємства
Тема 15. Методичні підходи до оцінювання ділової репутації підприємства
Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання:
Ковтун В.П., к.е.н., доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, vita.kovtun@kneu.ua
Рекомендовані інформаційні джерела
- Педько А.Б. Основи підприємництва і бізнес-культури: навчальний посібник. – К.: ЦУЛ, 2023. – 168с.
- Химич І.Г., Кужда Т.І., Юрик Н.Є. Бізнес-культура: типи моделей організаційної культури підприємства. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № 7. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-7-04-01/2023-7-04-01/
- Ситник О.Ю. Розвиток корпоративної культури як засіб ефективної побудови соціального партнерства на мікрорівні [Електронний ресурс] / О.Ю. Ситник. – Режим доступу: http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/bitstream/123456789/899/1/53.pdf
- Колот В.М., Рєпіна І.М., Щербина О.В. , Шергіна Л.А., Ковтун В.П. Підприємництво : організація, ефективність, бізнес-культура : практикум –К.: КНЕУ (електронна версія: http://irbis.kneu.edu.ua/cgi-bin/cgi64/cgiirbis_64.exe)
- Сікорська Л. В., Лесько О. Й. Формування корпоративної культури підприємства. URL: http://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/63uen.
Робоча програма навчальної дисципліни
Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни
Остання редакція: 24.02.24