| - Факультети та інститути»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра бізнес-економіки та підприємництва»
- Навчальні дисципліни бакалаврату»
- Інтернет-економіка (підприємництво)
Інтернет-економіка (підприємництво)АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Інтернет-економіка Internet economy Рекомендована для здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Мета дисципліни: формування комплексу прикладних навичок у сфері раціональної організації діяльності підприємств nsїх ефективного управління за допомогою використання такого фактору виробництва, як всесвітня мережа «Інтернет». Міждисциплінарні зв’язки: Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: економіка підприємств, підприємництво, менеджмент, мікроекономіка, інформаційні системи, організація виробництва (або організація операційної діяльності), тощо. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики: Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інтернет-економіка» у відповідності до результатів навчання Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики | Код | Результат навчання | 1. | Знання: | 1.1 | понятійного апарату теорії підприємств, її генезис та її місце в системі наукових знань, особливості епохи економіки знань та пост-індустріальної економіки, сутність транзакційних витрат та їх елементи, смарт-організації, інтелектуалізації бізнесу | лекція, семінарське заняття, дискусія | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік | 1.2 | механізмів організації та забезпечення мережевих технологій на підприємстві, інструментів аналізу, систематизації інформації та створення інформаційного продукту, основних принципів, методів та форм інтелектуалізації бізнес-процесів; технологій та сучасних алгоритмів платіжних систем, банківських операцій, мережевої комерції, переваг мереж | лекція, семінарське заняття, дискусія | 1.3 | місця штучних та автоматизованих бізнес-процесів у проектуванні підприємницьких систем; сутності перетворення інформації у дані; алгоритму самонавчання смарт-підприємств; системи показників ефективності смарт-підприємств; процесів створення цінності для бізнесу | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | | | | 2. | Уміння/навички: | 2.1 | формування еталонів для проектів діджиталізації бізнесу; розробки проектних рішень організації виробничих та бізнес-процесів у відповідності до принципів смарт-бізнесу, як у окремих підрозділах, так і на підприємствах в цілому, проектування організації автономних виробничих систем | семінарське заняття, дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік | 2.2 | аналіз стану організації елементів системи управління на підприємстві; дослідження інформаційних потоків в системі; проектування системи документаційного забезпечення управління; проектування технології здійснення інтелектуальних управлінських процесів; | семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах | 2.3 | розробка проектних рішень з організації праці для мінімізації транзакційних витрат; ефективного управління управлінськими рішеннями | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study | 2.4 | аналіз ринків, конкуренції та очікувань суспільства за допомогою інструментів веб-аналітики; генерування бізнес-ідеї за допомогою мережі «Інтернет» | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | 2.5 | виконання процедур реалізації проектних рішень; визначення контрольних цілей та ключових показників інтелектуалізації бізнесу. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study | 2.6 | розрахунку показників ефективності створення інформаційного продукту та підприємства в цілому. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study | 3. | Комунікація | Набуття у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання проектних робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік | 3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших | 3.2 | здатність працювати в команді | 3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин із використанням адекватної термінології | 3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок | 4. | Відповідальність і автономія | розуміти особисту відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік | 4.1 | Бути здатним до продовження навчання із значним ступенем автономії | 4.2 | Продовжувати самостійні дослідження після завершення курсу навчання |
Зміст навчальної дисципліни за темами: Тема 1. Сучасна теоретична основа мережевого та е-бізнесу; Тема 2. Основні складові економіки знань та їх взаємозв’язок; Тема 4. Електронні платіжні системи та е-банкінг Тема 5. Токенізація відносин у підприємницькій сфері Тема 6. Смарт-контракти та мінімізація транзакційних витрат бізнесу Тема 7. Великі дані та інтернет речей Тема 8. Соціальний капітал, як гуманізація інтернет-підприємництва Тема 9. Основні елементи формування та сталого функціонування смарт-виробництв Тема 10. Особливості ціноутворення та визначення ефективності інформаційного продукту. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти: Царьов Віталій Миколайович кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, Рекомендовані інформаційні джерела: 1. Закон України «Про електронну комерцію» № 675VIII від 03.09.2015 р. Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ 67519. 2. Белз О. Г. Основи електронного бізнесу: навч. посіб / Олександра Белз / Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – 176 с. 3. Зайцева О.О, Болотинюк І.М. Електронний бізнес. Навчальний посібник – Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2015 4. Geoffrey G. Parker, Marshall W. Van Alstyne, Sangeet Paul Choudary. Platform Revolution. W. W. Norton & Company, 2016. 5. Ming Zeng. Smart Business: What Alibaba's Success Reveals about the Future of Strategy. Harvard Business Review Press, 2018. 6. Kress P., Pflaum A., Löwen U. Ecosystems in the manufacturing industry // Emerging Technologies and Factory Automation (ETFA), 2016 IEEE 21st International Conference on. – IEEE, 2016. – С. 1-4. 7. Коковський А. Business Intelligence: ще сучасніший ніж 20 років тому. 2011. URL: https://www.management.com.ua/ims/ims179.html 8. Фещюк В., Матюшко В., Чернєв Є., Юрчак О., Лаврик Я., Амелін А. Україна 2030е — країна з розвинутою цифровою економікою. Український інститут майбутнього. https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html 9. Форсайт економіки України: середньостроковий (2015–2020 роки) і довгостроковий (2020–2030 роки) часові горизонти (версія для обговорення) / наук. Керівник проекту акад. НАН України М. З. Згуровський. Міжнародна рада з науки (ICSU); Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»; Інститут прикладного системного аналізу НАН України і МОН України; Світовий центр даних з геоінформатики та сталого розвитку. Київ : НТУУ «КПІ», 2015
Остання редакція: 13.06.24 |