Факультет економiки та управлiння

Тренінг-курс "Організація інтернет-магазину" (підприємництво)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ТРЕНІНГ-КУРС «ОРГАНІЗАЦІЯ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНУ»

«TRAINING COURSE «ORGANIZATION OF AN INTERNET-STORE»

        Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Мета вивчення дисципліни «Тренінг-курс «Організація інтернет-магазину» – ознайомлення з теорією, практикою і світовим досвідом, що пояснюють особливості створення і закономірності функціонування інтернет-магазинів, визначення ефективних методів управління ними; а також оволодіння технічними навичками і прийомами, пов'язаними з пошуком ідеї, організацією створення, діяльності та контролю за функціонуванням інтернет-магазину.

«Тренінг курс «Організація інтернет-магазину – це сукупність способів, методів, типів і форм ведення підприємницької діяльності у віртуальному середовищі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).  Інтернет-підприємництво як елемент ринку е-комерції, що розвивається стрімкими темпами, охоплює новий пласт організаційно-технічних аспектів діяльності підприємницької структури та вчить тому, як опанувати новий простір – Інтернет-середовище – з метою моніторингу ринкової кон’юнктури, визначення сучасних трендів розвитку підприємництва та можливого започаткування діяльності у віртуальному середовищі задля отримання додаткових вигід та переваг порівняно з традиційним продажем товарів і послуг. Набуті під час вивчення дисципліни компетенції є обов’язковою вимогою  до сучасного підприємця.

Міждисциплінарні зв’язки. «Тренінг-курс «Організація інтернет-магазину» як навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та методів загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін таких, як: «Підприємництво 1», «Підприємництво 2 (Економіка фірми)», «Менеджмент», «Менеджмент персоналу», «Маркетинг», «Міжнародна економіка» тощо.

Методи навчання та засоби діагностики, що відповідають визначеним результатам навчання за навчальною дисципліною  «Тренінг-курс «Організація інтернет-магазину» наведено в табл. 1.

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Тренінг-курс «Організація інтернет-магазину» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

1.

Знання:

1.1

Знання і розуміння теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності

Лекція, семінарське заняття, активні неімітаційні та імітаційні методи навчання ,вирішення конкретних задач та ситуацій, самостійна та індивідуальна робота

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, підсумкова контрольна робота

1.2

Здатність визначати та виконувати професійні завдання  з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур

1.3

Основні поняття та принципи функціонування електронного бізнесу, електронної комерції як складової електронного бізнесу, структури ринку електронної комерції

1.4

Знання і розуміння передумов та етапів створення інтернет-магазину, особливостей розробки різних типів інтернет-магазинів

1.5

Знання умов функціонування і особливості юридичного оформлення інтернет-магазину, правових засад функціонування інтернет-магазинів

1.6

Знати виді сайтів та їх функціонал, структуру сайту інтернет-магазину, особливості систем управління контентом сайту (CMS)

1.7

Знати особливості організації бізнес-процесів інтернет-магазину

 

1.8

Знати методи і способи оптимізації роботи сайту інтернет-магазину, методи підвищення обсягів продажів сайту інтернет-магазину, основні технікі продажів

1.9

Знати теоретико-методичні та практичні засади інтернет-маркетингу

1.10.

Знати критерії та показники ефективності роботи інтернет-магазину

1.11

Знати найбільш ефективні онлайн-сервіси, програмне забезпечення та інші ресурси для організації ефективної роботи інтернет-магазину

2.

Уміння/навички:

2.1

Здатність здійснювати пошук підприємницької ідеї відкриття  інтернет-магазину; обґрунтувати економічну доцільність і ефективність обраної сфери електронної комерції; розробляти, формулювати та впроваджувати стратегію та конкретні цілі діяльності інтернет-магазину.

Лекція, семінарське заняття, активні неімітаційні та імітаційні методи навчання ,вирішення конкретних задач та ситуацій, самостійна та індивідуальна робота

презентація, опитування, тест, модульна робота, case-study, індивідуальні робіти, підсумкова контрольна робота

 

2.2

Здатність визначати та виконувати професійні завдання  з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур

2.3

Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері електронної комерції

2.4

Здатність розробляти альтернативні шляхи розв’язання проблем різних типів та рівнів, що можуть виникати в діяльності інтернет-магазину, та обґрунтовувати вибір найбільш доцільного/оптимального/адекватного

2.5

Здатність обирати систему управління контентом сайту (CMS), виходячи із мети функціонування інтернет-ресурсу.

2.6

Здатність  використовувати конструктори сайтів та інші сервіси для створення інтернет-магазинів

2.7

Здатність використовувати спеціалізовані сервіси, програми, ресурси для рішення технічних, управлінських, маркетингових завдань

2.8

Здатність формувати структуру сайту інтернет-магазину, наповнювати його контентом різних типів

2.9

Здатність формувати команду інтернет-магазину, оцінювати ефективність роботи персоналу, розробляти мотиваційну структуру виходячи із функціональних завдань

2.10

Здатність будувати бізнес-процеси інтернет-магазину

2.11

Здатність до пошуку додаткових каналів збуту продукції (робіт/послуг) інтернет-магазину та оцінки їх ефективності

2.12

Здатність оцінювати ефективність роботи інтернет-магазину

3.

Комунікація

3.1

Здатність формувати команду інтернет-магазину, оцінювати ефективність роботи персоналу, розробляти мотиваційну структуру виходячи із функціональних завдань

Лекція, семінарське заняття, активні неімітаційні та імітаційні методи навчання ,вирішення конкретних задач та ситуацій, самостійна та індивідуальна робота

перевірка виконання розрахункових робіт, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, підсумкова контрольна робота

3.2

Знати особливості комунікації з клієнтами інтернет-магазину, основні техніки продажів товарів (робіт, послуг) інтернет-магазину, особливості роботи з відгуками, покинутими кошиками, невикупами, скасуванням замовлень

4.

Відповідальність і автономія

4.1

Здатність визначати та виконувати професійні завдання  з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур

Лекція, семінарське заняття, активні неімітаційні та імітаційні методи навчання ,вирішення конкретних задач та ситуацій, самостійна та індивідуальна робота

Презентація, перевірка виконання розрахункових робіт, модульна робота, підсумкова контрольна робота

4.2

Здатність розробити проєкт інтернет-магазину та керувати їм

 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1. Загальна характеристика ринку е-комерції

Тема 2. Тенденції та перспективи розвитку електронної комерції в світі та в Україні

Тема 3. Інтернет-магазин: загальна характеристика, види та особливості функціонування

Тема 4. Передумови створення інтернет-магазину

Тема 5. Розробка сайту та технічна підтримка інтернет-магазину

Тема 6. Контент інтернет магазину

Тема 7. Команда інтернет-магазину

Тема 8. Планування та організація бізнес-процесів інтернет-магазину

Тема 9. Робота з клієнтами інтернет-магазину

Тема 10. Маркетингові аспекти в електронній комерції

Тема 11. Додаткові канали просування та збуту продукції інтернет-магазину

Тема 12. Показники ефективності роботи інтернет-магазину

Тема 13. Особливості юридичного оформлення  та ведення діяльності інтернет-магазину

 Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти.

Мельникова О.А. к.е.н.,доцент,доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва,  melnykova.oleksandra@kneu.edu.ua.

    Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. Виноградова О.В., Дрокіна Н.І.  Маркетингові технології управління Інтернет-проектами. Навчальний посібник/ О.В. Виноградова, Н.І.  Дрокіна. Київ: ДУТ, 2019. 351 с
  2. Електронна комерція : Навч. посібник / А. М. Береза, І. А. Козак, Ф. А. Левченко та ін. К. : КНЕУ, 2012. 326 с. 
  3. Електронна комерція та Інтернет-торгівля: навчально-методичний посібник. Київ: Аграр Медіа Груп, 2021. 454 с. 
  4. Теоретичні та практичні аспекти розвитку Інтернет-економіки: міждисциплінарний навчальний посібник/ За науковою ред. к.е.н., доц. Татомир І.Л., к.е.н., доц. Квасній Л.Г. Трускавець: ПОСВІТ, 2021. 386 с. 
Остання редакція: 13.06.24