Факультет економiки та управлiння

Тренінг-курс "Управління фірмою з використанням інформаційно-аналітичних систем" (підприємництво)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІН 

Тренінг-курс «Управління фірмою з використанням інформаційно-аналітичних систем» 

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти  

Мета навчальної дисципліни: Формування компетентностей в галузі економіки підприємства (фірми) стосовно сучасних інформаційно-аналітичних засобів, за допомогою яких здійснюється підтримка підготовки та прийняття управлінських рішень в сфері маркетингу, матеріально-технічного забезпечення виробництва, інвестування, фінансів тощо. Особлива увага при цьому приділяється новітнім методологіям врахування й аналізу невизначеності та ризику. 

Міждисциплінарні зв’язки навчальної дисципліни: Навчальна дисципліна Тренінг-курс «Управління фірмою з використанням інформаційно-аналітичних систем» належить до базових дисциплін, які покликані завершити фундаментальну економічну підготовку бакалаврів, інтегруючись з такими дисциплінами, як: «Підприємництво», «Маркетинг», «Фінанси», «Бухгалтерський облік», «Прикладна інформатика». Формування повноцінного фахівця – економіста є неможливим без творчих економічних та міждисциплінарних досліджень, що дозволяє опанувати закономірності розвитку підприємства і зрозуміти логіку процесів, що відбуваються в сучасній вітчизняній економіці. Використання на практичних заняттях методів інтерактивного навчання (творчі завдання, робота в малих групах, вирішення ситуаційних завдань, проблемно – пошуковий метод, різновиди ігрової діяльності) відбувається за допомогою інструментарію таких наук, як «Соціологія» і «Психологія та педагогіка». 

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики подаються у вигляді такої таблиці.  

Таблиця 1 – Результати, методи навчання та засоби діагностики за навчальною дисципліною «Управління фірмою з використанням інформаційно-аналітичних систем» 

Результати навчання за навчальною дисципліною 

Методи навчання 

Засоби діагностики 

1. 

Знання: 

1.1 

актуальних аналітичних інструментів у сфері маркетингу 

лекції, обговорення 

Опитування, аналіз та оцінювання результатів презентації аналітичних звітів 

1.2 

інструментарію аналізу та вимірювання господарського ризику на основі теорії імовірностей, інтервального аналізу та теорії нечітких множин 

лекції, дискусії, кейс-стаді 

1.3 

актуальних підходів до підтримки прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності та ризику 

лекції, обговорення, кейс-стаді 

1.4 

методології аналізу та планування операційної діяльності підприємства в межах моделі “витрати–випуск–прибуток” 

лекції, дискусії 

1.5 

класичних і новітніх методів та моделей комплексного аналізу поточного та перспективного (майбутнього) фінансового стану підприємства 

лекції, обговорення 

1.6 

сучасних аналітичних засобів для оцінювання економічної ефективності заходів з реального інвестування 

лекції, дискусії, кейс-стаді 

2. 

Уміння/навички: 

2.1 

використовувати актуальні аналітичні інструменти у сфері маркетингу 

лабораторні аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг 

Аналіз і оцінювання результатів виконання лабораторних аналітико-розрахункових і комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки аналітичних звітів 

2.2 

використовувати інструментарій аналізу та вимірювання господарського ризику на основі різних підходів 

лабораторні аналітико-розрахункові завдання 

2.3 

використовувати актуальні підходи до підтримки прийняття управлінських рішень в умовах невизначеності та ризику 

лабораторні аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг 

2.4 

використовувати методичний апарат аналізу та планування операційної діяльності підприємства в межах моделі “витрати–випуск–прибуток” 

лабораторні аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг 

2.5 

використовувати традиційні і новітні методи і моделі комплексного аналізу поточного та перспективного (майбутнього) фінансового стану підприємства 

лабораторні аналітико-розрахункові завдання, комп’ютерний тренінг 

2.6 

використовувати сучасні аналітичні засоби для оцінювання економічної ефективності інвестиційних проектів 

лабораторні аналітико-розрахункові завдання 

3. 

Комунікація 

3.1 

здатність працювати в колективі та взаємодіяти з окремими людьми в ході здійснення підприємницької діяльності 

робота в міні-групах 

Аналіз і оцінювання результатів виконання комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки і презентації аналітичних звітів 

3.2 

здатність підтримувати ділове спілкування (публічні виступи, переговори, проведення нарад, ділове листування, електронні комунікації тощо); 

робота в міні-групах, мозковий штурм 

4. 

Відповідальність і автономія 

4.1 

здатність самостійно приймати рішення щодо реалізації своїх лідерських якостей та партнерських намірів у ході здійснення підприємницької діяльності та демонструвати розуміння особистої відповідальності за їх виконання 

робота в міні-групах, мозковий штурм 

Аналіз і оцінювання результатів виконання комп’ютерних тренінгових завдань, підготовки і презентації аналітичних звітів 

Зміст навчальної дисципліни за темами: 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНА ПІДТРИМКА УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ТА ВИРОБНИЧОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА (ФІРМИ) 

Тема 1. Структура господарських процесів на підприємстві та їх інформаційно-аналітична підтримка 

Тема 2. Інформаційно-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності фірми 

Тема 3. Інформаційно-аналітична підтримка управління забезпеченням підприємства сировиною, матеріалами та енергетичними ресурсами  

Тема 4. Інформаційно-аналітичне моделювання виробничої програми підприємства  

Тема 5. Інформаційно-аналітичний інструментарій підтримки прийняття виробничих та маркетингово-збутових рішень в умовах невизначеності середовища 

ЗМІСТОВНИЙ МОДУЛЬ 2. ІНФОРМАЦІЙНО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВІДТВОРЮВАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ, ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ТА ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА (ФІРМИ) 

Тема 6. Інформаційно-аналітична підтримка управління структурою та відтворенням техніко-технологічної бази підприємства 

Тема 7. Інформаційно-аналітичний інструментарій підтримки інвестиційних рішень на підприємстві в ситуації невизначеності середовища  

Тема 8. Інформаційно-аналітичний апарат для управління фінансовими операціями та фінансовими інвестиціями підприємства 

Тема 9. Інформаційно-аналітичний потенціал фінансової звітності підприємства та публічні інформаційно-аналітичні системи 

Тема 10. Інформаційно-аналітичні засоби діагностики фінансового стану підприємства 

 

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:  

Паздрій В.Я., к.е.н., доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, vitalii.pazdrii@kneu.edu.ua 

 

Рекомендовані інформаційні джерела: 

  1. Корпоративні інформаційні системи: навч. посіб. / В.С. Григорків та ін. Чернівці: ЧНУ ім. Ю. Федьковича, 2021. 151 с. 

  1. Інформаційні системи в менеджменті: адаптивний підхід: підручник / за ред. Новаківський І.І., Грибик І.І., Смолінська Н.В. Київ: ВД «Кондор», 2019. 440 с. 

  1. Паздрій В.Я., Грищенко О.В. Методичний посібник «Навчальний комплекс «Бізнес-симуляція ViAL » [Електронний ресурс]. К. КІНТ, 2023. 113 с. 

  1. Чекотовський Е.В. Статистичні методи на основі Microsoft Excel 2016. Київ: Знання, 2018. 408 с. 

 

Робоча програма навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 13.06.24