Факультет економiки та управлiння

Соціальне підприємництво (підприємництво)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ  

Соціальне підприємництво

(SocialEntrepreneurship) 

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Мета дисципліни: формування у студентів цілісного уявлення щодо теорії та практики створення, розвитку та управління суб’єктами соціального підприємництва, а також формування практичних навичок при розробці пілотного проекту соціального підприємництва. Знання, отримані здобувачами після проходження дисципліни, є основою для практичної діяльності у підприємницькій діяльності.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Соціальне підприємництво»: визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.  Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних дисциплін, ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема, таких як: «Підприємництво 1», «Підприємництво 2 (Економіка фірми)», «Менеджмент», «Маркетинг», «Міжнародна економіка», «Планування діяльності підприємства», «Стратегія підприємства» та інших.

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики подаються у вигляді табл. 1

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Соціальне підприємництво» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною 

Методи навчання 

Засоби діагностики / форми оцінювання   

1. 

Знання: 

1.1 

Визначати сутність соціального підприємництва

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота

1.2

розуміти  еволюцію та тенденції розвитку соціального підприємництво в сучасному світі

1.3

знати наукові, теоретичні та методичні основи створення, розвитку та управління суб’єктами соціального підприємництва

1.4

знати організаційно-правові аспекти соціального підприємництва

2. 

Уміння/навички: 

2.1 

застосувати різноманітні форми і методи формування, організації, планування, мотивації і контролю діяльності команди соціальних підприємств;

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

 

 

презентація, опитування, тест, модульна робота, case-study, індивідуальні робіти, залікова робота

2.2

виконувати економічні розрахунки, пов’язані з визначенням параметрів та ефективності функціонування економічних суб’єктів на різних рівнях суспільного виробництва;

2.3

використовувати одержані знання у практичній діяльності України, враховуючи тенденції і перспективи розвитку міжнародної економіки;

2.4

зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку підприємництва, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій

2.5

застосувати різноманітні форми і методи формування, організації, планування, мотивації і контролю діяльності команди соціальних підприємств;

3. 

Комунікація 

3.1 

Налагоджувати партнерські відносини із зацікавленими сторонами у реалізації соціального підприємництва.

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій 

перевірка виконання вирішених ситуацій, презентація, залікова робота

4. 

Відповідальність і автономія 

4.1 

ідентифікувати приклади соціального проекту і розрізняти традиційні форми підприємництва і соціальне підприємництво

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

перевірка виконання розрахункових робіт, модульна робота, залікова робота

4.2

виокремлювати соціальну відповідальність, соціальний проект і соціальне підприємство

4.3

знаходити можливості для цільових клієнтів соціальних підприємств; розробляти і реалізовувати проекти відкриття соціальних підприємств, зокрема через пілотні соціальні проекти.

 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1. Cоціальне підприємництво та його роль в сучасному суспільстві

Тема 2. Світовий та вітчизняний досвід виникнення та розвитку соціального підприємництва.

Тема 3. Суб’єкти соціального підприємництва.

Тема 4. Правові аспекти розвитку та реалізації соціального підприємництва в Україні.

Тема 5. Інновації у соціальному підприємництві

Тема 6. Основи бізнес-планування в соціальному підприємництві

Тема 7. Бізнес-модель в соціальному підприємництві

Тема 8. Ресурсне забезпечення діяльності соціального підприємства

Тема 9. Маркетинг в сфері соціального підприємництва

Тема 10. Фінансова система соціального підприємства.

Тема 11. Формування проекту апробації соціальної бізнес-ідеї.

Тема 12-13. Організаційні підходи по впровадженню проекту з соціального підприємництва

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:

Паздрій В.Я., к.е.н., доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, vitalii.pazdrii@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела (3-5 джерел):

  1. Фрір Спреклі. Посібник з планування соціального підприємництва/За підтримки Британської Ради.-- Режим доступу: http://www.britishcouncil.org.ua/sites/default/files/posibnik_z_planuvannya_socialnogo_pidpriiemstva.pdf.
  2. Соціальне підприємництво: від ідеї до суспільних змін. Посібник / Свинчук А.А., Корнецький А.О., Гончарова М.А., Назарук В.Я., Гусак Н.Є., Туманова А.А. – К.: ТОВ «ПІДПРИЄМСТВО «ВІ ЕН ЕЙ», 2017 – 188 с.
  3. SimpleSe. Про соціальне підприємництво - просто! : [посібник підприємця] / Аліна В. Бочарнікова; Кер. проекту Олександра Сметаненко; Іл. Орнелла Остапенко; ред. Марія Семенченко.– Київ : СТ-Друк, 2020.– 67 с. : фотоіл. Кн. містить QR-коди, де закодована додаткова інформація до основного тексту.– 500 пр. – ISBN 978-966-2717-43-3.

Робоча програма навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 26.02.24