Факультет економiки та управлiння

Інноваційне підприємництво (підприємництво)

АНОТАЦІЯ

НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Інноваційне підприємництво» 

(Innovative entrepreneurship)

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Мета навчальної дисципліни: формування у здобувачів комплексу знань, вмінь, навичок щодо розуміння сутності, інструментів та процесів інноваційної підприємницької діяльності з урахуванням актуальних тенденцій та потреб інноваційного розвитку економіки.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Інноваційне підприємництво» визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського)  рівня вищої освіти ОПП «Підприємництво» зі спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». Вона ґрунтується на логіці теоретичного і методичного фундаменту організації ведення бізнесу, а також методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема макроекономіки, мікроекономіки, менеджменту, маркетингу, стратегії підприємства та проєктного аналізу.

Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інноваційне підприємництво» у відповідності до результатів навчання

 

Результат навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби 

діагностики 

Код

Результат навчання

1.

Знання:

1.1

сутність інновацій та інноваційного підприємництва;

класифікації інновацій та характерні риси життєвого циклу інновацій;

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій,

виконання розрахункових робіт, case-study

презентація, опитування, тест, case-study, контрольна (модульна) робота, екзамен

1.2

інструменти генерації інноваційних підприємницьких ідей

1.3

сутність та складові елементи підприємницької екосистеми;

1.4

методи дослідження клієнтів та валідації ключових гіпотез

1.5

сутність конкурентного аналізу та показники ідентифікації обсягу ринку

1.6

основні джерела інвестиційного забезпечення розвитку інноваційного підприємництва;

1.7

cутність, підходи та моделі комерціалізації об’єктів права інтелектуальної власності; методичні підходи до оцінювання вартості обєктів права інтелектуальної власності

лекція, семінарське заняття, виконання розрахункових робіт, case-study

1.8

інструменти державного регулювання та підтримки інноваційної діяльності;

2.

Уміння/навички:

2.1

визначати етапи та параметри життєвого циклу інновацій;

семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах, case-study

презентація, опитування, тест, case-study, перевірка розрахункових робіт, контрольна (модульна) робота, екзамен

2.2

формувати інноваційну бізнес – модель компанії;

2.3

розробляти мінімальножиттєздатний продукт для інноваційної підприємницької ідеї;

2.4

досліджувати потенційних клієнтів та валідувати ключові гіпотези;

семінарське заняття, дискусія, case-study

2.5

обирати ефективну форму правового захисту інтелектуальної власності;

2.6

визначати обсяг ринку для інноваційного продукту/послуги;

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

2.7

використовувати передбачені законодавчо-нормативною базою державні пільги та преференції щодо започаткування та масштабування новоствореного підприємства;

2.8

обґрунтовувати джерела фінансування інноваційної підприємницької діяльності;

семінарське заняття, дискусія, розрахункові роботи, case-study

2.9

аналізувати обсяг ринку та потенційних клієнтів;

2.10

комплексно формувати дорожню карту масштабування продукту/послуги та розробляти програми їх комерціалізації

3.

Комунікація

Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме:

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, ситуацій, презентація, екзамен

3.1

донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації

3.2

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

3.3

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства

3.4

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок

4.

Відповідальність і автономія

продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на інноваційну діяльність підприємства в цілому чи її окремих складових, зокрема при:

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь, пезентація

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, контрольна (модульна) робота, екзамен

4.1

управління складною технічною або професійною діяльністю чи інноваційними проєктами

4.2

формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти

4.3

при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів інноваційної діяльності.

4.4

при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності

4.5

при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії

4.6

при здатності до самостійного і незалежного мислення

 

Зміст навчальної дисципліни за темами

 

  1. Інновації як основа економічного розвитку

  1. Підприємницька екосистема

  1. Процес генерації інноваційних підприємницьких ідей

  1. Дослідження клієнта та валідація ключових гіпотез

  1. Бізнес-моделі інноваційного підприємництва

  1. Дослідження ринку та потенційних конкурентів

  1. Інвестиційне забезпечення розвитку інноваційного підприємництва

  1. Інтелектуальна власність, її види та охорона

  1. Комерціалізація результатів інноваційної діяльності  

  1. Державне регулювання та підтримка інноваційної діяльності


Науково-педагогічні працівники та адреси їх електронної пошти

к.е.н., доц. Малярчук Ольга Георгіївна, maliarchuk.olha@kneu.edu.ua


Рекомендовані інформаційні джерела

  1. Інноваційний менеджмент: підручник / С.М. Іляшенко. - Суми: Університетська книга, 2023. - 334 с.

  2. Петренко Л.А. Інноваційний розвиток підприємства: генезис теорії та сучасна практика управління / Л. А. Петренко – Київ : НУОУ, 2020. – 328 с.

  3. Економіка та організація інноваційної діяльності: практикум / І. А. Павленко, Г. О. Швиданенко, Н.І.Норіцина. - К.: КНЕУ, 2012. - 347 с

  4. Oslo Manual 2018. Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition [електронний режим доступу] https://www.oecd-ilibrary.org/science-and-technology/oslo-manual-2018_9789264304604-en

 

Робоча програма навчальної дисципліни

 

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Курсова робота

Остання редакція: 23.02.24