| - Факультети та інститути»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра бізнес-економіки та підприємництва»
- Навчальні дисципліни бакалаврату»
- Економіка підприємства_242_Туризм
Економіка підприємства_242_ТуризмАНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА Enterprise Economics Рекомендована для здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Мета вивчення навчальної дисципліни формування у здобувачів сучасного економічного мислення і системи спеціальних економічних знань з теорії та практики господарювання, вобласті прогнозування і планування економічних параметрів функціонування на мікрорівні, визначення пріоритетних напрямків розвитку та оцінювання ефективності діяльності підприємства. Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Економіка підприємства» визначаються особливостями підготовки бакалаврів зі спеціальності 242 «Туризм». Дисципліна ґрунтується на теоретичному фундаменті та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема: «Вступ до спеціальності», «Прикладна інформатика» тощо. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики: Таблиця – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Економіка підприємства» у відповідності до результатів навчання Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики | 1.Знання: | 1.1 | основних понять та категорій економіки підприємства на основі системного розуміння та взаємозв’язків із суміжними дисциплінами | Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація | Тестування, бліц опитування, розв’язування практичниз задачта ситуацій, виконання індивідуальних завдань, контрольна (модульна) робота, екзамен | 1.2 | технології створення, управління діяльністю та регулювання підприємства | Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, брейн-штормінг | 1.3 | сучасних технологій розробки управлінських рішень, їх обґрунтування та впровадження у бізнес-практику | Лекція, семінарське заняття, дискусія, брейн-штормінг | 1.4 | процесів формування та використання ресурсів підприємства | Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, case-study, презентація | 1.5 | механізмів здійснення витрат та формування фінансових результатів діяльності підприємства | Лекція, семінарське заняття, дискусія, презентація | 1.6 | процесів операційної, фінансової, інвестиційної та інноваційної діяльності підприємства | Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, case-study, презентація | 1.7 | особливостей оцінювання результативності та ефективності функціонування підприємства | Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, case-study, презентація | 1.8 | мотивації, потенційних напрямків здійснення та технології обґрунтування ефективності розвитку підприємства | Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, case-study, брейн-штормінг, презентація | 2. Уміння/навички: | 2.1 | розуміння господарських процесів, що відбуваються на мікрорівні у виробничо-комерційних системах сучасних підприємств | Семінарське заняття, дискусія. | Розв’язування задач, виконання індивідуальних завдань, контрольна (модульна) робота, екзамен | 2.2 | розрізняти організаційно-правові форми підприємств та організацій, сфери та напрями діяльності підприємства; | Семінарське заняття, дискусія. | 2.3 | ідентифіковувати специфіку управління та регулювання діяльності підприємства; | Семінарське заняття, дискусія, case-study. | 2.5 | ідентифіковувати потребу у ресурсах(матеріально-технічних, трудових, нематеріальнльних, фінансових та інтелектуальних діяльності підприємства; | Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій. | 2.6 | організації базових механізмів господарської діяльності підприємства; | Семінарське заняття, дискусія, дискурс. | 2.7 | оцінювати ефективність функціонування та експлуатації основних ресурсів діяльності підприємства; | Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій. | 2.8 | проводити комплексні економічні розрахунки з метою обґрунтування управлінських рішень та виявлення резервів підвищення ефективності господарської діяльності підприємств | Семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій. | 2.9 | ідентифікувати проблеми функціонування та можливості розвитку, аналізувати їх причини, прогнозувати наслідки для підприємства та генерувати управлінські рішення; | Семінарське заняття, дискусія, case-study, презентація. | 3. Комунікація | | здатність самостійно та колективно здійснювати: - донесенняінформації, ідей, проблем, рішень, власногодосвідута аргументації;
- працювати в команді;
- спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства
| Семінарське заняття, дискусія, дискурс, презентація | Перевірка виконання індивідуальних завдань, презентація, екзамен | 4. Відповідальність і автономія | | 4.1) вміння брати на себе особисту відповідальність при виконання індивідуальних завдань 4.2) демонструвати ефективну автономію при виконанні завдань, які виникають при розробці колективних заходів, спрямованих на підвищення ефективності діяльності підприємства | Семінарське заняття, дискусія, дискурс, презентація | Перевірка виконання індивідуальних завдань, презентація, екзамен |
Зміст навчальної дисципліни за темами: Тема 1. Теорії підприємства та основи підприємництва Тема 2. Види, організаційно-правові форми підприємства і середовище їх функціонування Тема 3. Система управління підприємством Тема 4. Ринок і продукція (роботи, послуги) підприємства Тема 5. Персонал підприємства, продуктивність , мотивація та оплата праці Тема 6. Ресурси інтелектуального капіталу підприємства Тема 7. Основний капітал підприємства Тема 8. Оборотний капітал підприємства Тема 9. Поточні витрати та ціни на продукцію (послуги) Тема 10. Фінансово-економічні результати діяльності підприємства Тема 11. Інноваційно-інвестиційна діяльність підприємства Тема 12. Організація процесів виробництва Тема 13. Планування діяльності підприємства Тема 14. Ефективність діяльності та розвитку підприємства Тема 15. Економічна безпека та антикризова діяльність підприємства Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти: Дзюбенко Любов Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: dzyubenko.lyubov@kneu.edu.ua Рекомендовані інформаційні джерела: - Економіка підприємства: підручник [Г.О. Швиданенко, К.С. Бойченко, В.Г. Васильков та ін.]; за заг. та наук. ред. проф. Г.О. Швиданенко. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2019. – 551с.
- Економіка підприємства: задачі, кейси, ділові ігри [Електронний ресурс] : практикум / [авт. кол.: Г. О. Швиданенко, І. М. Рєпіна, К. А. Андрющенко та ін.] ; за заг. ред. Г. О. Швиданенко; М-во освіти і науки України, ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана". - Електрон.текстові дані. - Київ : КНЕУ, 2018. - 307 с.
- Економіка підприємства у формалізованих визначеннях, завданнях та розрахунках: завдання, кейси та розрахунки [Електронний ресурс] : навч. посіб. / Г. О. Швиданенко, О. В.Криворучкіна ; М-во освіти і науки України, ДВНЗ "Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана". - Електрон. текстові дані. - Київ : КНЕУ, 2017. - 169, [1] с.
- Економіка підприємства: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / [Г.О. Швиданенко, Н.П. Гончарова, О.Г. Мендрул та ін.]; за заг. ред. Г.О. Швиданенко. – К. : КНЕУ, 2010. – 364, [4] с.
- Економіка підприємства - Дзюбенко - EMBE15011U [Електронний ресурс]: дистанційний курс Moodle.К.: КНЕУ, 2020. URL: https://ido-m.kneu.edu.ua/moodle/course/view.php?id=83
Робоча програма Методичні матеріали Остання редакція: 17.06.24 |