Факультет економiки та управлiння

Бізнес-аналіз_073_Менеджмент бізнес-організацій

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Бізнес-аналіз»

BusinessAnalysis»)

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Мета навчальної дисципліни

Формування систематизованих знань стосовно теоретичних засад бізнес-аналізу та оволодіння інструментальними засобами, які пропонуються у бізнес-аналізі.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни

Вивчення дисципліни «Бізнес-аналіз» спирається на набуті раніше компетентності з таких дисциплін, як “Мікроекономіка”, “Прикладне моделювання”, “Підприємництво”, “Фінанси підприємства”, “Менеджмент”, “Маркетинг”, “Бухгалтерський облік”.

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з дисципліни “Бізнес-аналіз ”відповідно до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики

1.

Знання:

1.1

ключових концепцій, областей знань та понять бізнес-аналізу як практичної діяльності

лекції, презентації, обговорення, ситуаційні завдання

Опитування, експрес-тестування, співбесіда під час захисту індивідуальних завдань самостійної роботи, контрольні (модульні) роботи, екзамен

1.2

технології організації бізнес-аналізу в межах управління бізнес-організацією

лекції, дискусії, ситуаційні завдання

1.3

стадій та механізмів здійснення комплексного аналітичного дослідження бізнес-організації

лекції, презентації, обговорення, ситуаційні завдання

1.4

змісту та потенціалу ризик-орієнтованого підходу до аналітичної підтримки управління бізнес-організацією

лекції, презентації, дискусії, ситуаційні завдання

1.5

теоретичних основ початкового та наступного аналізу даних для формування бізнес-рішень

лекції, обговорення, ситуаційні завдання

1.6

концептуальних підходів до аналізу зовнішнього й внутрішнього середовища, у тому числі бізнес-процесів та капіталу бізнес-організації

лекції, презентації, дискусії, ситуаційні завдання

2.

Уміння/навички:

2.1

визначати мету, завдання, аспекти бізнес-аналізу залежно від потреб стейкхолдерів

практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання)

Результати виконання практичних завдань, результати виконання та захисту індивідуальних завдань самостійної роботи, контрольні (модульні) роботи, екзамен

2.2

ідентифікувати склад, здійснювати пошук та обробку необхідної бізнес-інформації

практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання)

2.3

проводити стратегічний і конкурентний аналіз бізнес-організації та середовища її функціонування

практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання)

2.4

здійснювати аналіз фінансово-майнового стану, ефективності функціонування бізнес-організації, результативності її ключових бізнес-процесів, особливостей управління власним капіталом та використання позикових ресурсів

практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання)

2.5

на основі виявлених недоліків і проблем, які стосуються зовнішнього та внутрішнього середовища функціонування бізнес-організації, пропонувати напрямки (способи) наступного управлінського впливу на неї для досягнення бажаного результату

практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання)

3.

Комунікація

3.1

здатність до спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку бізнес-організації

лекції, обговорення (дискусії), практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання)

Опитування, результати самостійного опрацювання теоретичних питань і практичних завдань, контрольні (модульні) роботи, екзамен

3.2

здатність здійснювати збір, інтерпретацію та застосування даних, необхідних для управління бізнес-організацією

4.

Відповідальність і автономія

 

Спроможність розуміти та нести персональну відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність бізнес-організації в цілому чи її окремих підрозділів, зокрема, при:

практичні завдання

Результати самостійного опрацювання практичних завдань, контрольні (модульні) роботи, екзамен

4.1

управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами

4.2

виробленні та ухваленні рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах

 

Зміст навчальної дисципліни за темами

Модуль 1

Тема 1. Концептуальні основи, інформаційна та інструментальна база бізнес-аналізу

Тема 2. Розвідувальний аналіз даних в управлінні бізнес-організацією

Тема 3. Аналіз ризику та ризик-орієнтовані моделі підтримки прийняття бізнес-рішень

Тема 4. Засоби бізнес-аналізу в системі маркетингових досліджень

Тема 5. Аналіз залежностей операційно-збутової діяльності бізнес-організації

Модуль 2

Тема 6. Стратегічний та конкурентний аналіз

Тема 7. Фінансовий аналіз

Тема 8. Аналіз бізнес-процесів підприємства

Тема 9. Аналіз власного капіталу підприємства

Тема 10. Аналіз позикового капіталу підприємства

Науково-педагогічні працівники, які забезпечують викладання:

Коцюба Олексій Станіславович, докт. екон. наук, доцент, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, kotsyuba.oleksiy@kneu.edu.ua

Дмитренко Артем Іванович, канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри бізнес економіки та підприємництва, dmytrenko.artem@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела

  1. Дмитренко А.І. Бізнес-аналіз – Дмитренко – EMBE26001U: дист. курс. Київ: Інститут дистанційної освіти КНЕУ ім. В. Гетьмана. URL: https://ido-m.kneu.edu.ua/moodle/course/view.php?id=2688
  2. Економічна аналітика в бізнесі: навч. посіб. / О.С. Гринькевич та ін.; за ред. О.С. Гринькевич. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2022. 478 с.
  3. Лаговський В.В., Краєвський В.М. Бізнес-аналітика та моделювання: навч. посіб. Ірпінь: УДФС України, 2020. 441 с.
  4. Провост Ф., Фоусетт Т. Data Science для бізнесу. Як збирати, аналізувати і використовувати дані / пер. з англ. А. Дудченко. Київ: Наш формат, 2019. 396 с.
  5. A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge. International Institute of Business Analysis. Toronto, 2015. 615 p.
  6. Business analysis for practitioners: a practice guide. Project Management Institute, Inc., 2015. XIX, 206 p.
  7. The PMI Guide to Business Analysis. Project Management Institute, Inc., 2017. XLIV, 444 p.

Робоча програма

Методичні матеріали

Остання редакція: 18.06.24