АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Бізнес-аналіз»
(«BusinessAnalysis»)
Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Мета навчальної дисципліни
Формування систематизованих знань стосовно теоретичних засад бізнес-аналізу та оволодіння інструментальними засобами, які пропонуються у бізнес-аналізі.
Міждисциплінарні зв’язки дисципліни
Вивчення дисципліни «Бізнес-аналіз» спирається на набуті раніше компетентності з таких дисциплін, як “Мікроекономіка”, “Прикладне моделювання”, “Підприємництво”, “Фінанси підприємства”, “Менеджмент”, “Маркетинг”, “Бухгалтерський облік”.
Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з дисципліни “Бізнес-аналіз ”відповідно до результатів навчання
Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики |
1. | Знання: |
1.1 | ключових концепцій, областей знань та понять бізнес-аналізу як практичної діяльності | лекції, презентації, обговорення, ситуаційні завдання | Опитування, експрес-тестування, співбесіда під час захисту індивідуальних завдань самостійної роботи, контрольні (модульні) роботи, екзамен |
1.2 | технології організації бізнес-аналізу в межах управління бізнес-організацією | лекції, дискусії, ситуаційні завдання |
1.3 | стадій та механізмів здійснення комплексного аналітичного дослідження бізнес-організації | лекції, презентації, обговорення, ситуаційні завдання |
1.4 | змісту та потенціалу ризик-орієнтованого підходу до аналітичної підтримки управління бізнес-організацією | лекції, презентації, дискусії, ситуаційні завдання |
1.5 | теоретичних основ початкового та наступного аналізу даних для формування бізнес-рішень | лекції, обговорення, ситуаційні завдання |
1.6 | концептуальних підходів до аналізу зовнішнього й внутрішнього середовища, у тому числі бізнес-процесів та капіталу бізнес-організації | лекції, презентації, дискусії, ситуаційні завдання |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | визначати мету, завдання, аспекти бізнес-аналізу залежно від потреб стейкхолдерів | практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання) | Результати виконання практичних завдань, результати виконання та захисту індивідуальних завдань самостійної роботи, контрольні (модульні) роботи, екзамен |
2.2 | ідентифікувати склад, здійснювати пошук та обробку необхідної бізнес-інформації | практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання) |
2.3 | проводити стратегічний і конкурентний аналіз бізнес-організації та середовища її функціонування | практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання) |
2.4 | здійснювати аналіз фінансово-майнового стану, ефективності функціонування бізнес-організації, результативності її ключових бізнес-процесів, особливостей управління власним капіталом та використання позикових ресурсів | практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання) |
2.5 | на основі виявлених недоліків і проблем, які стосуються зовнішнього та внутрішнього середовища функціонування бізнес-організації, пропонувати напрямки (способи) наступного управлінського впливу на неї для досягнення бажаного результату | практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання) |
3. | Комунікація |
3.1 | здатність до спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку бізнес-організації | лекції, обговорення (дискусії), практичні завдання (задачі, ситуаційні завдання) | Опитування, результати самостійного опрацювання теоретичних питань і практичних завдань, контрольні (модульні) роботи, екзамен |
3.2 | здатність здійснювати збір, інтерпретацію та застосування даних, необхідних для управління бізнес-організацією |
4. | Відповідальність і автономія |
| Спроможність розуміти та нести персональну відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність бізнес-організації в цілому чи її окремих підрозділів, зокрема, при: | практичні завдання | Результати самостійного опрацювання практичних завдань, контрольні (модульні) роботи, екзамен |
4.1 | управлінні складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами |
4.2 | виробленні та ухваленні рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах |
Зміст навчальної дисципліни за темами
Модуль 1
Тема 1. Концептуальні основи, інформаційна та інструментальна база бізнес-аналізу
Тема 2. Розвідувальний аналіз даних в управлінні бізнес-організацією
Тема 3. Аналіз ризику та ризик-орієнтовані моделі підтримки прийняття бізнес-рішень
Тема 4. Засоби бізнес-аналізу в системі маркетингових досліджень
Тема 5. Аналіз залежностей операційно-збутової діяльності бізнес-організації
Модуль 2
Тема 6. Стратегічний та конкурентний аналіз
Тема 7. Фінансовий аналіз
Тема 8. Аналіз бізнес-процесів підприємства
Тема 9. Аналіз власного капіталу підприємства
Тема 10. Аналіз позикового капіталу підприємства
Науково-педагогічні працівники, які забезпечують викладання:
Коцюба Олексій Станіславович, докт. екон. наук, доцент, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, kotsyuba.oleksiy@kneu.edu.ua
Дмитренко Артем Іванович, канд. екон. наук, доцент, доцент кафедри бізнес економіки та підприємництва, dmytrenko.artem@kneu.edu.ua
Рекомендовані інформаційні джерела
- Дмитренко А.І. Бізнес-аналіз – Дмитренко – EMBE26001U: дист. курс. Київ: Інститут дистанційної освіти КНЕУ ім. В. Гетьмана. URL: https://ido-m.kneu.edu.ua/moodle/course/view.php?id=2688
- Економічна аналітика в бізнесі: навч. посіб. / О.С. Гринькевич та ін.; за ред. О.С. Гринькевич. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2022. 478 с.
- Лаговський В.В., Краєвський В.М. Бізнес-аналітика та моделювання: навч. посіб. Ірпінь: УДФС України, 2020. 441 с.
- Провост Ф., Фоусетт Т. Data Science для бізнесу. Як збирати, аналізувати і використовувати дані / пер. з англ. А. Дудченко. Київ: Наш формат, 2019. 396 с.
- A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge. International Institute of Business Analysis. Toronto, 2015. 615 p.
- Business analysis for practitioners: a practice guide. Project Management Institute, Inc., 2015. XIX, 206 p.
- The PMI Guide to Business Analysis. Project Management Institute, Inc., 2017. XLIV, 444 p.
Робоча програма
Методичні матеріали
Остання редакція: 18.06.24