Результат навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики |
Код | Результат навчання |
1. | Знання: |
1.1 | характеристики та типології підприємництва, принципів здійснення, форм і моделей підприємницької діяльності, правових основ та організаційних форм підприємницької діяльності, тенденцій, особливостей та проблем розвитку малого бізнесу в Україні | лекція, семінарське заняття, дискусія | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен |
1.2 | технології заснування власної справи, сутності підприємницької ідеї, її джерел та методів пошуку, вибору типу підприємства та обґрунтування цілей підприємницької діяльності, організації процесу створення і реєстрації нового підприємства, франчайзингу як особливої форми організації власної справи | лекція, семінарське заняття, дискусія |
1.3 | сутності, форм та структури підприємницького капіталу, порядку формування початкового (стартового) підприємницького капіталу та його джерел, особливостей формування та ефективність використання персоналу фірми, управління робочим часом і процесами руху персоналу, сутності, функцій, форм і систем, державної політики і основ організації оплати праці | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій |
1.4 | сутності та характеристики інноваційних процесів та оцінювання ефективності технічних та організаційних нововведень, характеристики інвестиційної діяльності фірми, методів фінансування окремих інвестиційних програм та проектів, поняття, змістовної сутності, особливостей ідентифікації Start-up як організаційної форми реалізації бізнес-ідеї, напрямків діяльності та оцінювання рівня привабливості виду діяльності за спеціалізацією start-up | лекція, семінарське заняття, дискусія |
1.5 | сутності планування підприємницької діяльності, формування стратегії здійснення підприємництва, методології та стадій розробки бізнес-плану, структури та логіки розробки бізнес-плану; концептуальних основ адміністрування підприємницької діяльності | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій |
1.6 | особливостей організації бюджетування підприємницької діяльності, загальної характеристики витрат, собівартості окремих виробів, формування витрат центрів відповідальності та підприємства у цілому | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій |
1.7 | фінансово-економічних засад підприємництва та аналітичного оцінювання ефективності підприємницької діяльності, змісту і класифікації фінансових результатів, формування та розподілу прибутку, сутності та особливостей оподаткування підприємницької діяльності, порядку формування та обчислення показників ефективності підприємницької діяльності; сутності та оцінки підприємницьких ризиків, шляхів та методів зниження ризику в підприємницькій діяльності | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій |
1.8 | сутності і складових підприємницького успіху, роль підприємця як основного суб’єкта ринкових відносин, концептуальних положень етичних норм в підприємництві, правового фундаменту визнання соціальної відповідальності бізнесу, значення бізнес-культури для розвитку підприємства, формування та підтримка бізнес-культури | лекція, семінарське заняття, дискусія |
1.9 | сутності та функцій бізнес-комунікації в системі підприємництва, форм та принципів ділового спілкування, моделей крос-культурної поведінки в бізнесі, ділового етикету і бізнес-протоколу; технологій попередження та усунення бізнес-конфліктів | лекція, семінарське заняття, дискусія |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття зважених рішень щодо вибору способу створення власного бізнесу та його організаційно-правової форми; визначати переваги і недоліки організаційно-правових форм підприємництва; аналізувати і оцінювати стан і тенденції розвитку малого підприємництва | семінарське заняття, дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен |
2.2 | здійснювати пошук підприємницької ідеї; обґрунтувати економічну доцільність і ефективність певної форми організації бізнесу; розробляти установчі документи; порахувати ціну входження в бізнес; вибирати торговельні підприємства за вибором вартості приміщення; прораховувати платежі за використання франшизи | семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах |
2.3 | розраховувати необхідну величину підприємницького капіталу; використовувати можливі варіанти формування підприємницького капіталу; вміти аналізувати економічні переваги і недоліки організаційних варіантів поповнення виробничих ресурсів; визначити виробничу потребу в оновленні основних фондів; розробляти, оцінювати альтернативні варіанти та вибирати оптимальний шлях оновлення основних фондів | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study |
2.4 | визначати чисельність персоналу, визначати норму тривалості робочого часу; визначати втрати робочого часу та їх причини в організації; розраховувати і аналізувати показники руху персоналу в організації; обґрунтовувати пропозиції щодо удосконалення процесів руху персоналу; визначати продуктивність праці, розробляти соціальні програми, програми участі персоналу в прибутку; проектувати заходи щодо посилення нематеріальної мотивації | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій |
2.5 | оцінювати інвестиційну привабливість та ділову репутацію суб’єктів підприємництва ; формулювати аналітичні висновки ; розробляти інвестиційні проекти та обґрунтовувати їх економічну доцільність і ефективність; оцінювати результативність інноваційної діяльності | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study |
2.6 | формувати інформаційну базу розроблення бізнес-плану; оцінювати сприятливі зовнішні можливості та загрози реалізації бізнес-проекту; виявляти сильні та слабкі сторони підприємства,визначати місію підприємства; аналізувати стратегічні альтернативи і обирати стратегію;розробляти розділи бізнес-плану; проводити експертизу і презентацію бізнес-плану | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | презентація, опитування, тест, case-study |
2.7 | будувати залежність зміни витрат від змін обсягу виробництва, зображати взаємозв’язок показників обсягу виробництва, витрат та прибутку; визначати графічно та аналітично точку беззбитковості; розраховувати маржинальний дохід та коефіцієнт маржинального доходу | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study |
2.8 | оцінювати показники прибутковості підприємства; розраховувати прибуток від продажу товарної продукції; оцінювати показники фінансової діяльності; аналізувати рентабельність, прибуток; обчислювати податок на прибуток, податок з доходів фізичних осіб; розраховувати єдиний податок | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | презентація, опитування, тест |
2.9 | формувати та обчислювати показники щодо оцінювання ефективності підприємницької діяльності; здійснювати аналіз та оцінювання ефективності підприємництва; формулювати аналітичні висновки; розробляти, формулювати та економічно обґрунтовувати заходи щодо економічної доцільності та ефективності реалізації проекту | семінарське заняття, дискусія,case-study | опитування, тест, case-study |
2.10 | використовувати методику оцінки впливу ризиків та напрями їхньої мінімізації; вплив різних видів ризиків на прийняття господарських рішень; оцінювати результативність та ефективність підприємництва; | семінарське заняття, дискусія,case-study | презентація, опитування, тест, case-study |
2.11 | розробляти, формулювати та впроваджувати заходи щодо становлення та подальшого розвитку організаційної культури суб’єктів господарювання; аналізувати і оцінювати принципи ділового спілкування;пояснювати правила та норми бізнес-поведінки в ділових стосунках | семінар-дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study |
2.12 | пояснювати правові засади розв’язання корпоративних бізнес-конфліктів;аналізувати і оцінювати методи запобігання бізнес-конфліктів | семінар-дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study |
3. | Комунікація |
Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація,екзамен |
3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації |
3.2 | здатність працювати в команді - брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети |
3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства |
3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок |
4. | Відповідальність і автономія |
продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при: | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, екзамен |
4.1 | управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами |
4.2 | формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти |
4.3 | організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп |
4.4 | при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства. |
4.5 | при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності |
4.6 | при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії |
4.7 | при здатності до самостійного і незалежного мислення |