ШКОЛА ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ: заняття для школярів "Економіка міста: як я можу допомогти своєму місту?"30 Грудня 2016р.29 грудня відбулося останнє заняття другого модулю в межах Школи економіки та управління на тему "Економіка міста: як я можу допомогти своєму місту?", яке провела доцент кафедри макроекономіки та державного управління Котенок Д.М. Під час заняття було обговорено процес розвитку та перетворення протоміста у сучасне місто, а також визначено основні віхи світової історії, які справили надзвичайний вплив на темпи урбанізації. Виявилося, що переважна більшість міст, які були започатковані римлянами нині є столицями або знаними у Європі містами. Слухачі із задоволенням віднайшли сучасні назви міст за запропонованими староримськими. Під час розгляду старовинних форм організації територіальної громади виявлено спільні та відмінні національні риси. Слухачі відзначили, що спільним є участь у виборі верховного правителя ( князя або царя), наявність вікових та статусних вимог до членів територіальної громади. Виявлено,що особливості організації територіальної громади вплинули і на формування сучасних національних систем управління. Проаналізовано запропоновану структуру стратегічних пріоритетів розвитку міста, які формуються міською владою щодо можливості участі у їх досягненні міської громади. Здатність участі оцінено від 0 ( ніяка участь) до 2 (активна участь). В результаті порівняння виявлено неспівпадіння стратегічних пріоритетів розвитку міста, які визначені міською владою, та системи проблем, які є першочерговими з точки зору містян. В кінці запропоновано було розробити власний проект міської ініціативи та проявлення причинно-наслідкових зв’язків за допомогою сучасного стратегічного інструментарію. Учасники були розділені на дві групи і представляли одну і ту ж ініціативу з точки зору громади та влади. в результаті аналізу отриманої «рибної кістки Ісікави», виявлено, що основним для громади є наявність підтримки ініціативи з боку влади та достатній обсяг грошей; для влади – наявність особистої зацікавленості. |