МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ВАДИМА ГЕТЬМАНА»
Факультет економіки та управління
Кафедра національної економіки та публічного управління
Студентський дебатний турнір
«ВІДКРИТИЙ УРЯД: ВІД ІДЕЇ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ»
20-26 березня 2019 року
І корпус КНЕУ
В рамках проведення тижня Відкритого Уряду у 2019 році запрошуємо студентів ІІІ-V курсів долучитися до участі у студентському дебатному турнірі, присвяченому дослідженню практики реалізаціїв Україні Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» в Україні у 2018-2020 роках (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року №1088).
Мета дебатів - розвиток у студентів критичного наукового мислення та аналітичних здібностей. Дебати спрямовані на навчання командній роботі як під час підготовки, так і під час самих дебатів, а також розвивають вміння розмірковувати та мислити критично, обґрунтовувати власні думки та аргументовано опонувати.
Дискусійна тематика дебатів:
- державне фінансування політичних партій;
- відкриті дані;
- доступ до архівів комуністичного режиму;
- єдиний веб-портал використання бюджетних коштів;
- система електронних публічних закупівель «Prozorro»;
- електронні петиції;
- імплементація ЕІТІ стандартів;
- електронні декларації.
Теми дебатного турніру будуть обрані методом жеребкування перед початком змагань.
Участь у дебатах передбачає:
- підбір учасників команд ( по 3 особи кожна команда);
- попередню підготовку команд за визначеними темами;
- участь команд у грі.
Попередня зустріч команд відбудеться 14 березня 2019 року о 17.10 в ауд. 449.
Для участі необхідно до 18 березня 2019 року зареєструватись за посиланням: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfLIECy8MRQkyKKE2sEQryvjOhfCZaiasUF3h_1YSlEQWdkXA/viewform?usp=sf_link.
Усі студенти-учасники турніру отримують сертифікат. Наявність сертифікату є підставою для отримання додаткових балів з дисципліни, що викладається науковим керівником команди, у кількості, яка передбачена картою СРС.
ПРАВИЛА ПРОВЕДЕННЯ ДЕБАТІВ
Базовим форматом дебатів є формат Карла Поппера. Цей тип дебатів направлений на навчання командній роботі як під час підготовки, так і під час самих дебатів. Він передбачає участь команд у складі трьох чоловік у кожній. Методом жеребкування команди розподіляються на два поля: ствердження та заперечення.
Сценарій проведення дебатів
- Виступ С1 -3 хв.
- Питання З3 до С1 та їх дискусія - 2 хв.
- Виступ З1 - 3 хв.
- Питання С3 до З1 та їх дискусія- 2 хв.
- Виступ С2 - 3 хв.
- Питання З1 до С2 та їх дискусія 2 хв.
- Виступ З2 - 3 хв.
- Питання С1 до З2 та їх дискусія - 2 хв.
- Виступ С3 - 3 хв.
- Виступ З3 - 3 хв.
С1, С2, С3 – відповідно перший, другий і третій спікери команди, яка стверджує.
З1, З2, З3 – відповідно перший, другий і третій спікери команди, яка заперечує.
Кожна команда має право взяти протягом гри один таймаут (2 хв.) на підготовку до виступу. Тайм-кіпер сигналом попереджає спікерів (команди) за 30 секунд до закінчення часу виступу (підготовки).
Перший гравець команди ствердження (С1):
- представляє команду;
- представляє тему (твердження), обґрунтовує її актуальність;
- дає визначення термінам (поняттям), що важливі для розуміння теми;
- формулює точку зору команди;
- обґрунтовує різні аспекти розгляду цієї теми;
- представляє аргументи, які будуть доводитися командою під час гри;
- переходить до доведення висунутих аргументів (по можливості);
- закінчує свій виступ чітким формулюванням загальної лінії команди;
- відповідає на питання З3; задає питання З2.
Перший гравець команди заперечення (З1):
- представляє команду;
- заперечує тезу, заявлену командою С, формулює тезу своєї команди;
- аналізує визначення, представлені командою С;
- представляє позицію команди, що заперечує;
- представляє кейс заперечення (стратегію заперечення тобто аргументи команди З, які будуть доводитися командою під час гри);
- спростовує аргументи команди С, висунуті С1;
- закінчує чітким формулюванням загальної лінії команди З;
- відповідає на питання С3; задає питання С2.
Другий гравець команди ствердження (С2)
- відновлює думку команди С за допомогою гіпотез, прикладів, і доказів;
- відновлює підтверджуючий кейс, позицію за позицією, слідуючи початковій структурі;
- наводить нові докази (нові докази вітаються);
- повторює важливі аспекти (критерії) попередніх доказів;
- докладно розвиває стверджуючу позицію і докладно розвиває стверджувальний кейс;
- спростовує заперечувальний кейс;
- закінчує чітким формулюванням загальної лінії команди С;
- відповідає на питання З1.
Другий гравець команди заперечення (З2)
- відновлює позицію, що заперечує, використовуючи гіпотези, приклади і докази;
- докладно розвиває позицію, обґрунтовуючи кейс, що заперечує позицію команди С;
- продовжує спростовувати стверджуючу позицію;
- наводить нові докази;
- закінчує чітким формулюванням загальної лінії команди З;
- відповідає на питання С1.
Третій гравець команди ствердження (С3)
- ще раз акцентує увагу на ключових моментах (відзначає найважливіші питання);
- слідує структурі підтверджуючого кейса;
- повертається до критеріїв (аспектів), висунутих С1; пояснює, як вони підтверджують позицію команди С;
- виявляє уразливі місця в кейсі команди З;
- зосереджується на порівнянні аргументів, що стверджують та заперечують; пояснює чому аргументи ствердження переконливіші; задає питання З1;
- завершує лінію ствердження (у цій промові може бути менше доказів, ніж в інших).
Третій гравець команди заперечення (З3)
- ще раз акцентує увагу на ключових моментах заперечення (відзначає найважливіші питання);
- слідує структурі заперечувального кейса;
- повертається до критеріїв (аспектів) висунутих З1; пояснює, як вони підтверджують позицію заперечення;
- виявляє уразливі місця в стверджувальному кейсі;
- зосереджується у промові на порівнянні аргументів, що заперечують; пояснює, чому аргументи заперечення переконливіші; задає питання С1;
- завершує лінію заперечення (у цій промові може бути менше доказів, ніж в інших).