Факультет економiки та управлiння

Вступ до спеціальності

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ»

(INTRODUCTION TO THE SPECIALTY)

рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти,

освітня програма - «Економіка  агробізнесу та агротрейдинг»

Мета начальної дисципліни:

Метоюнавчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» є набуття майбутніми фахівцями ґрунтовних економічних знань, формування у них логіки економічного мислення і економічної культури, навчання їх базовим методам пізнання і аналізу економічних процесів, вмінню приймати обґрунтовані рішення з приводу економічних проблем, пов’язаних з їх майбутньою практичною діяльністю; сформувати цілісне представлення у здобувачів знань щодо їх майбутньої професії, зрозуміти сучасні освітні тенденції та особливості навчання, дати можливості саморозвитку та самовдосконалення, розкрити перед здобувачами перспективи і шляхи оволодіння майбутньою професійною діяльністю.

Міждисциплінарні зв’язки:

Опанування дисципліни «Вступ до спеціальності» є важливим доповненням знаньз таких дисциплін, як «Економіка підприємства агробізнесу», «Обгрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків», «Планування в підприємствах агробізнесу» тощо.

 

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностики

1.

Знання:

1.1

основних положень економічної теорії та її методології як основи для комплексного дослідження існуючих економічних процесів та явищ з використанням прогресивних методів та інструментів

лекція, семінарське заняття,

дискусія, дискурс,

аналітична робота

Презентація, тест, бліцопитування, перевірка виконання аналітичних робіт, виконання індивідуальних та командних завдань, Case-study, контрольна (модульна) робота, дискусія

1.2

 особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки

1.3

розуміння та усвідомлення існуючих зв’язків економічної науки із сучасними інститутами економічної політики

2.

Уміння/навички:

2.1

здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, здатність до наукових узагальнень

семінарське заняття,

аналітична доповідь, дискурс

Презентація, дискурс, перевірка виконання індивідуальної (командної) роботи, бліц опитування, перевірка виконання аналітичних робіт, Case study, контрольна (модульна) робота

2.2

здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації зрізних джерел

 

2.3

здатність до креативного та критичного мислення

семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій, дискурс, Case study

2.4

здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях

3.

Комунікація

 

здатність використовувати аналітичний та методичнийінструментарій для обґрунтування економічних рішень

семінарське заняття, аналітична доповідь, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

Перевірка виконання аналітичних завдань, вирішення конкретних задач та ситуацій, презентація

4.

Відповідальність і автономія

 

здатність застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати

семінарське заняття, аналітична доповідь, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

Перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій,  презентація

 

 

Зміст дисципліни за темами:

Тема 1. Вища освіта. Організація навчально-виховного процесу в університеті.

Тема 2. Планування індивідуального розвитку. Вибіркові дисципліни: як і що обираємо. Основи наукового дослідження та академічного письма. 

Тема 3. Особливості агробізнесу та його роль в економіці України      

Тема 4.  Агробізнес, агротрейдинг та глобалізація           .

Тема 5. Агропромислові формування та форми організації агробізнесу в Україні.

Тема 6. Специфіка роботи економіста на різних типах підприємств АПК.

Тема 7. Безперервний процес професіонального зростання та навчання протягом всієї кар’єри.

Тема 8.  Працевлаштування в компанії чи створення власного бізнес-проекту.

Тема 9. Наука-освіта-бізнес: суть, принципи організації, світові та українські реалії і перспективи. Я – науковець і/або підприємець? Академічна доброчесність.         

 

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання дисципліни, та адреса їх електронної пошти:

Сас Ірина Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: iruna.sas@kneu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.    Основи економічної теорії : навч. посібник / І. В. Кокарєв. Дніпро: Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2020. 100 с. 

2.    Економічна теорія: Політична економія: підручник / за заг. ред. С. І. Юрія. – К.: Кондор, 2018. 604 с.

3.    Мочерний С. В., Устенко О. А. Основи економічної теорії: навч. посіб. – 3-тє вид., стер. – К.: Академія, 2018. 502 с. 

4.    Економіка і організація агробізнесу [Електронний ресурс] : Практикум. К. : КНЕУ імені Вадима Гетьмана, 2020. 211 с. 

5.    Дистанційний курс «Основи економічної науки (Вступ до спеціальності) - Кулага, Ткаченко - EMPE18002U»

Робоча програма навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 20.02.24