Факультет економiки та управлiння

Інфраструктура аграрного ринку та агротрейдинг (економіка агробізнесу та агротрейдинг)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ІНФРАСТРУКТУРА АГРАРНОГО РИНКУ ТА АГРОТРЕЙДИНГ»

(AGRICULTURAL MARKET INFRASTRUCTURE AND AGROTRADING

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Мета дисципліни – зрозуміти основи функціонування аграрного ринку та основних складових його інфраструктури (біржі, оптова і роздрібна торгівля, транспортування і зберігання аграрної продукції, інформаційне забезпечення ринку), а також навчитися оцінювати їх ефективність і здійснювати трейдингову діяльність аграрними товарами.

Набуті під час вивчення дисципліни знання і уміння є необхідними для здійснення торгівельної діяльності на внутрішньому та міжнародному ринках аграрних товарів, участі у біржових торгах, управління торгівельними компаніями, здійснення транспортно-логістичної діяльності, а також при роботі у фінансових установах, консалтингових компаніях та органах державної влади, які виконують регуляторні функції.

Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Інфраструктура аграрного ринкута агротрейдинг» пов’язана з іншими дисциплінами підготовки бакалаврів, а саме: «Маркетинг», «Виробничі процеси в агробізнесі», «Технологія виробництва і переробки продукції рослинництва», «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва», «Економіка підприємства агробізнесу», «Ефективність проєктів в агробізнесі».  

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інфраструктура аграрного ринку та агротрейдинг» у відповідності до результатів навчання

Код

Результат навчання

Методи навчання

Засоби діагностики /

форми оцінювання

1.

Знання:

1.1. 

Ідентифікувати джерела та розуміти суть аграрного ринку і його функціонування, поняття і види інфраструктури ринку, значення інфраструктури аграрного ринку, суть і цілі державного регулювання інфраструктури ринку. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати показники.

лекція, семінарське заняття, дискусія, вирішення практичних завдань, вирішення ситуаційних вправ

опитування,

тестування,

модульна контрольна робота, перевірка індивідуального завдання

1.2. 

Знати функціонування біржової торгівлі аграрною продукцією, особливості і порядок створення агроторгових домів, види і функції оптової і роздрібної торгівлі аграрною продукцією, аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття рішень.

1.3.

Знати методику аналізу державного та ринкового регулювання відносин суб’єктів аграрного ринку.

2.

Уміння/навички:

2.1 

Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання даних про ринки окремих видів аграрної продукції, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати рівень ефективності інфраструктури аграрного ринку, проводити аналіз зміни цін на ринках.

 семінарське заняття,  вирішення практичних завдань, робота на симуляторі торгів, аналітична доповідь, вирішення ситуаційних вправ

тестування, перевірка практичних завдань, презентація результатів,

модульна контрольна робота, перевірка індивідуального завдання

2.2 

Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття рішень щодо здійснення торгівлі на біржі (на умовах спот, форвард і ф’ючерс), хеджування цінових ризиків.

2.3 

Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання ринкових відносин, оцінювати ефективність державного регулювання розвитку аграрного ринку.

2.4.

Вміти аналізувати чинники і тенденції зовнішнього і внутрішнього середовища, на основі чого розробляти заходи розвитку суб’єктів аграрного ринку та оцінювати їх економічний ефект.

3.

Комунікація

 

 

3.1 

Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для викладення та обґрунтування пропозицій щодо управлінських рішень різними суб’єктами аграрного ринку та органами державної влади.

лекція, семінарське заняття, дискусія, аналітична доповідь, вирішення ситуаційних вправ

опитування,

презентація результатів,

модульна контрольна робота, презентація індивідуального завдання

4.

Відповідальність і автономія

 

 

4.1 

Самостійно застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій щодо функціонування елементів інфраструктури аграрного ринку, інформаційного забезпечення учасників аграрного ринку в Україні, тенденції розвитку аграрного ринку.

семінарське заняття, дискусія, вирішення практичних завдань, робота на симуляторі торгів, аналітична доповідь, вирішення ситуаційних вправ

перевірка практичних завдань, презентація результатів,

модульна контрольна робота, перевірка індивідуального завдання

4.2.

Вміти аналізувати чинники і тенденції ринку окремого виду аграрної продукції, на основі чого розробляти рішення щодо примати рішення щодо здійснення торгівельної діяльності з використанням різних видів угод та оцінювати їх економічний ефект.

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1. Аграрний ринок та його функціонування

Тема 2. Сутність, складові і значення інфраструктури аграрного ринку

Тема 3. Ефективність інфраструктури аграрного ринку

Тема 4. Державне регулювання розвитку інфраструктури аграрного ринку

Тема 5. Аграрні товарні біржі і біржовий трейдинг

Тема 6. Оптова і роздрібна торгівля. Агротрейдинг.

Тема 7. Агроторгові доми і сільськогосподарські збутові кооперативи

Тема 8. Аграрні аукціони, ярмарки і виставки

Тема 9. Транспортування і зберігання аграрної продукції

Тема 10. Інформаційне забезпечення і консультаційна діяльність в інфраструктурі аграрного ринку

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни.

Старіков Олександр Юрійович, к.е.н., ел.пошта: starikov.oleksandr@kneu.edu.ua, oleksandr.starikov@kneu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. Пасічник В.Г., Акіліна О.В. Інфраструктура товарного ринку: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2015. 136 с.  
  2. Валігурський Д.І. Організація комерційної діяльності в інфраструктурі ринку. Підручник для бакалаврів. 2019. - 300с.
  3. Тараєвська Л.С. Інфраструктура товарного ринку: навчальний посібник. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2020. 107 с. 

           Робоча програма  навчальної дисципліни

           Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Остання редакція: 20.02.24