Факультет економiки та управлiння

Чайка А.П. Стратегічний консалтинг в умовах глобалізації: тенденції та перспективи розвитку

Чайка Аліна, ФЕтаУ, 4 курс, ЕЕП-404,

a.p.chaika@gmail.com

СТРАТЕГІЧНИЙ КОНСАЛТИНГ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Чайка Алина

СТРАТЕГИЧЕСКИЙКОНСАЛТИНГ В УСЛОВИЯХ ГЛОБАЛИЗАЦИИ: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВЫ РАЗВИТИЯ

Alina Chaika

STRATEGIC CONSULTING IN THE CONTEXT OF GLOBALIZATION: TRENDS AND PROSPECTS

Актуальність. Швидкі та глобальні зміни, які зазнають сучасні ринки, переміщення центрів світового виробництва із США і Європи в країни Південно-Східної Азії та Близького Сходу, поява та впровадження численних інновацій, що ведуть до переділу світових ринків вимагають свіжі підходи, оригінальні ідеї в стратегічному консалтингу[1].

Постановка проблеми. Метою даної статті є визначення результативності послуг стратегічного консалтингу для фірми, та виявлення змін в бізнес середовищі під впливом глобалізації, які мають враховувати консультанти.  

Результати дослідження.Стратегічний консалтинг - це комплекс послуг з перетворення бізнес-ідеї в успішну стратегію бізнесу. Головне завдання сучасного стратегічного консалтингу - допомогти клієнтам сформулювати і реалізувати збалансовану, максимально легку для втілення  і успішну стратегію бізнесу[2].

Реальний результат стратегічного консалтингу - це сформульована бізнес-стратегія і надійний механізм її реалізації, що дозволяє власникам і керівникам компанії:  

  • ефективно управляти бізнесом;
  • реалізувати потенціал зростання;
  • раціонально управляти ресурсами компанії;
  • підвищити керованість компанії та забезпечити впевненість у тому, що       всі зусилля спрямовані на досягнення стратегічних цілей;
  • підвищити вартість компанії як бізнесу[3].

Процес глобалізації на протязі останніх декад приводить до змін у бізнес середовищі, багато з них комплексні і незалежні одне від одного, що призводить не тільки до змін в пріоритетах відносно стратегічних елементів в традиційному стратегічному консалтингу але й веде до нових шляхів сприйняття динамічних якостей конкуренції. Можна виділити такі головні зміни:

Зростання нестабільності позицій на ринку, які підривають положення щодо часу дії та цінності системи переваг.

Вседоступність інформації, що підривають положення щодо переваги з приводу власності на інформацію і робить будь-який бізнес інформаційним.

Нечіткість меж бізнесу та галузей, що відображає нова економіка інформації і може вимагати переходу фокусу аналізу від компанії до бізнес систем.

Зростання ролі соціального і екологічного середовища, що ускладнюють процес вибору стратегій для компаній, які б не залежали від даних факторів.

Зміни в організаційній структурі, культурі та цінностях, що привело не тільки до більшої мобільності персоналу, але й зменшило захищеність і мотивацію працівників, що ускладнило компаніям можливість отримати креативність і ентузіазм від робітників в досягненні цілей компанії [4].

Дані зміни не говорять про те, що потрібно відкинути класичні стратегії і стратегічне планування. Вони все ще залишаються важливими. Але вони досить обмежені в здатності реагувати на дані зміни. Тому з’являються нові базиси для підтримки класичних стратегій.

До них можна віднести:

Адаптивну перевагу. Вона заключається в тому, що консультант повинен розуміти непередбачуваність сучасного бізнес середовища і обмеженість дедуктивного аналізу. Тому потрібно розвивати такі організаційні умови, за яких можна буде реалізовувати нові підходи до виникаючих проблем. Таким чином адаптаційна перевага надає можливість реагувати застосовуючи дедукцію разом з експериментами.

Інформаційну перевагу. Більшість компаній перенасичені об’ємами, швидкістю і багатогранністю інформації. Крім того, одна й та сама інформація доступна для всіх конкурентів одночасно, більшість приватної інформації сьогодні стає публічною. Перевага стратегічного консалтингу заключається в фокусуванні на потрібній інформації, вмінні розпізнати, зрозуміти потрібні сигнали для подальшого моделювання поведінки організації.

Соціальну перевагу. Зараз населення досить занепокоєне встановленням соціальної справедливості і захистом навколишнього середовища. Тому компанії, які на це зважають можуть отримувати переваги. Яскравим прикладом є продукт Тойоти, гібридний автомобіль ToyotaPrius. Сьогодні Тойота отримує від ToyotaPriusна 20% більше прибутку ніж від інших своїх продуктів. В той час, як компанії, що зробили ставку на позашляховики, втрачають рівень прибутків[5].

Висновки: У в’язку зі стрімкими змінами стає все тяжче застосовувати стандартні, вимірювані, статистичні підходи в невизначеному і змінному конкурентному  середовищі. Оскілки традиційні стратегії стають менш ефективними, їх потрібно доповнювати такими елементами, як адаптаційні переваги. Наведені переваги значно допоможуть консультантам при виконанні їхньої роботи.

ЛІТЕРАТУРА

 

1.МайклСпенс Наступна конвергенція: Майбутнє економічного зростання в надшвидкісному світі. Farrar, StrausandGiroux,2011.280-с

2.Річард Румельт. Хорошастратегія, погана стратегія: різниця і чому це важливо. CrownBusiness, 2011. 24-с.

3.Вальтер Кічел. Королі стратегії: прихована інтелектуальна історія нового корпоративного світу.Harvard Business School Press, 2010. 264-с.

4.Майкл А. Кусумано. Запас міцності: Шість непохитних принципі управлінської стратегії та інновації в невизначеному світі (М.: Лекції з досліджень управління). OxfordUniversityPress, USA, 2010. 120-с

5.Пол Леінванд , Чезаре Р. Мейнард. Основні переваги: ??якперемогти зі стратегією керованих можливостей. HarvardBusinessReviewPress, 2010.118-160с.


Коментарі до матеріалу можна залишити тут:

http://vk.com/topic-36835937_26240341

Остання редакція: 13.04.12