Факультет економiки та управлiння

Панельна дискусія «Економічна освіта для територіальних громад: взаємодія держави, бізнесу та університету» VI-го Міжнародного бізнес-форуму «Наука – Бізнес – Освіта: стратегічне партнерство» 15 червня 2018 року15 Червня 2018р.

15 червня 2018 року в ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» відбулась панельна дискусія «Економічна освіта для територіальних громад: взаємодія держави, бізнесу та університету», організована в рамках VI Міжнародного бізнес-форум «Наука – Бізнес – Освіта: стратегічне партнерство» кафедрою макроекономіки та державного управління.

До нас завітали найдзвичайно цікаві спікери, які висвітлили їх досвід адаптації до нових викликів розвитку територій в Україні. Серед них – практики, які безпосередньо очолюють територіальні громади та здійснюють розробку державної політики щодо розвитку територій, а також представники громадської організації та професійного об’єднання бізнесу.

Модерував панельну дискусію координатор проектів, консультант зі стратегічного планування ОТГ ГО «Інститут громадянського суспільства» Маркіян Дацишин.

Запрошеними спікерами панельної дискусії стали:

  • Тетяна Селезньова – радник Міністра України з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб
  • Богдан Юзвяк – голова Новокалинівської міської ради (м. Новий Калинів, Самбірський  район, Львівська область)
  • Оксана Карповець-Лисенко – заступник голови Немішаївської селищної ради (селище Немішаєве, Бородянський район, Київська область)
  • Мар’яна Хоміцька – керівник центру професійного розвитку Європейської Бізнес Асоціації.

В процесі дискусії учасники дійшли висновку, що в новостворених територіальних громадах має місце кадровий дефіцит фахівців з економічними навичками. Вони гостро потребують спеціалістів із проектного менеджменту, бізнес-планування, регіональних публічних фінансів, електронного урядування, GR, а також юристів, які знаються на законодавстві про децентралізацію.

Окрім того, громади мало зацікавлені в інвестуванні в підготовку повноцінних бакалаврів та магістрів із регіонального управління чи адміністрування через:

  • тривалість підготовки у вищих навчальних закладах: вони потребують фахівців уже зараз, а не через 3-5 років;
  • ризики, викликані низькою ймовірністю повернення молодих спеціалістів з дипломом про вищу освіту на роботу в територіальні органи влади;
  • відносну обмеженість своїх фінансових ресурсів.

Університетська спільнота може задовольнити освітні запити територіальних громад, запропонувавши їм додатково до традиційних освітніх програм спеціалізовані курси чи тренінги, направлені на формування прикладних навичок у їх представників з розробки бізнес-планів, управління проектами, юридичних чи фінансових компетентностей тощо. На територіях, що уражені наслідками збройного конфлікту на Сході України також існує висока потреба у фахівцях з медіації та соціально-психологічної підтримки населення. Територіальні громади також зацікавлені у проходженні практики студентами ВНЗ різних спеціальностей, втім теми дипломним робіт варто формувати безпосередньо в органах місцевого самоврядування, що дозволить забезпечити тісний зв’язок практичної діяльності студентів з потребами розвитку громад.

КНЕУ має необхідний кадровий потенціал та матеріальне забезпечення, щоб стати для громад базою, де їх представники зможуть швидко та якісно сформувати дефіцитні soft skills. Потенційний ринок подібних освітніх послуг, пропонованих громадам, є широким. В Україні створено біля 700 громад, якими охоплено лише 6,5 млн. осіб, а в планах реформи децентралізації передбачено створення понад 1200 ОТГ, що означає, що цей процес далекий від завершення. Співпраця КНЕУ з органами місцевого самоврядування та Міністерствами закладає нові можливості організації таких навчальних проектів для громад, які спрятимуть їх становленню та розвитку.