Факультет економiки та управлiння

Введення в бізнес-аналіз

АННОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ВВЕДЕННЯ В БІЗНЕС-АНАЛІЗ»

«INTRODUCTION TO BUSINESS ANALYSIS»

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Мета навчальної дисципліни полягає у формуванні знань про систему аналітичних методів та технік, направлених на виявлення закономірностей протікання бізнес-процесів і розвитку господарських ситуацій на основі цілісної інформаційної моделі підприємства, а також вміння використовувати набуті знання стосовно вирішення задач бізнес-аналізу на сучасному підприємстві

Міждисциплінарні зв’язки. Навчальна дисципліна «Введення в бізнес-аналіз» за своєю сутністю належить до базових дисциплін, які покликані забезпечити фундаментальну економічну підготовку бакалаврів, інтегруючись з такими дисциплінами як «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Національна економіка» та «Економіка підприємства». Формування повноцінного фахівця – економіста є неможливим без творчих економічних та міждисциплінарних досліджень, що дозволяє опанувати закономірності розвитку підприємства і зрозуміти логіку процесів, що відбуваються в сучасній вітчизняній економіці. Базові знання з методології економічних досліджень закладені наукою «Філософія». Загальне уявлення про можливості використання математичного апарату та інформаційних засобів обробки інформації в бізнес-аналізі надають «Прикладна інформатика», «Статистика» та «Вища математика», в процесі навчання вони доповнюються відповідними нормативними дисциплінами та складовими зазначеного аналітичного пакету. Використання на практичних заняттях методів інтерактивного навчання (творчі завдання, робота в малих групах, вирішення ситуаційних завдань, проблемно – пошуковий метод, різновиди ігрової діяльності) відбувається за допомогою інструментарію таких наук, як «Соціологія» і «Психологія та педагогіка».

Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів компетентностей та результатів навчання. Методи навчання та засоби діагностики, що відповідають визначеним результатам навчання за навчальною дисципліною «Введення в бізнес-аналіз», наведено в табл. 1.

Таблиця 1 – Результати та методи навчання, засоби діагностики за навчальною дисципліною «Введення в бізнес-аналіз»

Результат навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики

Код

Результат навчання

 

 

1.    

Знання:

1.1

 

Понятійно-категоріальний апарат дисципліни;

методи та технології аналітичних метрик для оцінки бізнес-ідей та проектів, прогнозування результатів їх реалізації на підприємстві; технології факторного аналізу та побудови прогнозних моделей;

використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем і шляхів їх вирішення до спеціалістів і неспеціалістів у сфері економічної діяльності;

суттєві відмінності у видах і методиках побудови аналітичної та інформаційної бази підприємства; методи виявлення проблем і постановки цілей; сутність і методи бенчмаркінгу

лекція, аналіз, узагальнення, порівняння, класифікація, конспекти, складання структурно-логічних схем, таблиць,

практичне заняття,

вирішення практичних завдань професійного спрямування

вікторини, тестування, самоконтроль, взаємоконтроль, самоаналіз, презентація та захист результатів навчальної діяльності абітурієнтів, контрольна (модульна) робота

2.

Уміння/навички:

 

Здатність аналізувати функціонування та розвиток суб’єктів, стан функціональних підсистем підприємств, організацій, установ;

здатність пояснювати економічні та соціальні процеси та явища на основі теоретичних і прикладних моделей;

здатність аналізувати та змістовно інтерпретувати отримані результати;

здатність оцінювати, вести переговори та узгоджувати завдання та цілі акціонерів із стратегією компанії

реалізація індивідуального або групового проекту

 

вирішення практичних завдань професійного спрямування

презентація та захист результатів індивідуального чи групового проекту

 

вікторини, тестування, самоконтроль, взаємоконтроль, самоаналіз, презентація та захист результатів навчальної діяльності абітурієнтів.

3.

Комунікація:

3.1

Вміння працювати в команді для спільної розробки ідеї проекту

дискусія, робота в малих творчих групах, кейс 

презентація та захист результатів індивідуального чи групового проекту

4.

Автономія та відповідальність

 

Виконання індивідуальних робіт, відповідальність за результати своєї праці

самопідготовка, робота в малих творчих групах 

самооцінка та рефлексія, взаємоперевірка результатів

     

Зміст навчальної дисципліни за темами 

Тема 1. Предмет та об’єкт бізнес-аналізу. Мета і завдання дисципліни.

Тема 2. Сутнісна і змістова характеристика бізнес-аналізу як сфери професійної діяльності. 

Тема 3. Аналіз документів. 

Тема 4. Техніки експертного аналізу. 

Тема 5. Технології аналізу проблем компанії.

Тема 6. Бенчмаркінг в бізнес-аналізі. 

Тема 7. Аналітичне забезпечення розробки й прийняття управлінських рішень в бізнес-організації. 

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти: 

Паздрій В.Я., кандидат економічних наук, доцент,доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: vitalii.pazdrii@kneu.edu.ua 

Будяєв М.О., кандидат економічних наук, доцент,доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: maksym.budiaiev@kneu.edu.ua 

Рекомендовані інформаційні джерела: 

1. Посібник ВАВОК A Guide To The Business Analysis Body Of Knowledge IIBA, International Institute of Business Analysis, Toronto, Ontario, Canada, 502 p. ―Режим доступу http://www.theaba. com/administrator/components/com_event/uploads/59014e456ca677.92343092BABOK_Guide_v3_Member.p df 

2. Провост Фостер, Фоусет Том, DataScienceдля бізнесу. Як збирати, аналізувати та використовувати дані/ пер. З англ. Анастасія Дудченко. 2-ге вид. К.: Наш формат, 2020. 400 с. 

3. Harmon Paul. Business Process Change: A Business Process Management Guide for Managers and Process Professionals / Paul Harmon 4th Edition, 2019. – Р. 512. 

4. IIBA Global Business Analysis Core Standard // https://publications.iiba.org/public/IIBA_Global_ Business Analysis_ CoreStandard.pdf 

       

Робоча програма навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

 

Остання редакція: 24.02.24