Факультет економiки та управлiння

Циркулярна економіка

Анотація навчальної дисципліни

«Циркулярна економіка»

(CircularEconomy)

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

  1. 1.Мета опанування навчальної дисципліни.

    Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні у здобувачів розуміння принципів та концепцій циркулярної економіки, а також наданні їм навичок та знань для аналізу,проектування та впровадження циркулярних практик у сучасній економіці. Вивчення дисципліни спрямоване на розвиток аналітичного мислення стосовно взаємодії між економічними процесами, охороною довкілля та соціальними аспектами, що визначається переходом від лінійних моделей споживання до циркулярних, з акцентом на сталому використанні ресурсів та зменшенні негативного впливу на природу.

    Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Циркулярна економіка». Навчальна дисципліна інтегрує значну кількість базових понять та методів загальнотеоретичних дисциплін і ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін. У результатів вивчення дисципліни формується необхідний компетентнісний базис для опанування таких предметів, як: «Створення власного бізнесу», «Фінанси підприємств», «Маркетинг», «Міжнародна економіка», «Економіка інновацій» та інших.

    2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

    Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики: 

    Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Циркулярна економіка» 

     
     
     
     
     
     

    Результати навчання за навчальною дисципліною 

     
     
     
     
     

    Методи навчання 

     
     
     
     
     

    Засоби діагностики / форми оцінювання 

     
     
     
     
     

    1.Знання: 

     
     
     
     
     

    1.1 

     
     
     
     

    сутності, мети, завдань, принципів циркулярної економіки; 

     
     
     
     

    Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, дискурс 

     
     
     
     

    Тестування, бліц опитування, розвязування задач, виконання індивідуальних завдань, контрольна (модульна) робота, залік 

     
     
     
     
     

    1.2 

     
     
     
     

     індикаторів розвитку країн на основі використання замкнених циклів виробництва та споживання; 

     
     
     
     

    Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, дискурс 

     
     
     
     
     

    1.3 

     
     
     
     

    механізмів ресурсозбереження та показників ресурсоефективності суб’єктів господарської діяльності на всіх рівнях; 

     
     
     
     

    Лекція, семінарське заняття, дискусія, дискурс, тренінг  

     
     
     
     
     

    1.4 

     
     
     
     

    досвіду ЄС у запровадженні циркулярної економіки, напрямків запровадження циркулярної економіки в Україні; 

     
     
     
     

    Лекція, семінарське заняття, дискусія, демонстрація, дискурс, презентація 

     
     
     
     
     

    2. Уміння/навички: 

     
     
     
     
     

    2.1 

     
     
     
     

    застосовувати на практиці сучасні бізнес-моделі циркулярної економіки 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс 

     
     
     
     

    Розвязування задач, виконання індивідуальних завдань, контрольна (модульна) робота, залік 

     
     
     
     
     

    2.2 

     
     
     
     

    здійснювати пошук та обробку необхідної бізнес-інформації; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс 

     
     
     
     
     

    2.3 

     
     
     
     

    виявляти й аналізувати проблеми та перспективи впровадження принципів циркулярної економіки; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс 

     
     
     
     
     

    2.4 

     
     
     
     

     давати оцінку результативності моделей побудови бізнесу та споживання виходячи з принципу ресурсоефективності та побудови «замкнених» циклів; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс 

     
     
     
     
     

    2.5 

     
     
     
     

     наводити аргументи на користь запровадження ресурсозберігаючих технологій; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс. 

     
     
     
     
     

    2.6 

     
     
     
     

    оцінювати ефективність виробництва та експлуатації основних ресурсів діяльності підприємства  агробізнесу; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс. 

     
     
     
     
     

    2.7 

     
     
     
     

     оцінювати ефективність використання природних ресурсів задля збереження екосистем та скорочення негативного впливу на навколишнє середовище; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс. 

     
     
     
     
     

    2.8 

     
     
     
     

    подовження життєвого циклу продукції та управління життєвим циклом продукції; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс. 

     
     
     
     
     

    2.9 

     
     
     
     

    здійснювати управління відходами домогосподарств, підприємств та на регіональному рівні; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс. 

     
     
     
     
     

    2.10 

     
     
     
     

    здійснювати аналіз державної політики «зеленого» і циркулярного зростання регіонів, країни; 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс. 

     
     
     
     
     

     3. Комунікація 

     
     
     
     
     

     

     
     
     
     

    здатність самостійно та колективно здійснювати аналітичні процедури з взаємодією з постачальниками інформації та отримувачами аналітичних висновків, вироблення навичок, спрямованих на: 

    3.1) формулювання проблеми переходу до циркулярної економіки, розподіл і закріплення її складових для вирішення між членами команди; 

    3.2) проведення диспуту під час вирішення проблемних ситуацій, представлення результатів критичного огляду літературних джерел 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс, презентація 

     
     
     
     

    Перевірка виконання індивідуальних завдань, презентація, дискурс, залік 

     
     
     
     
     

    4. Відповідальність і автономія 

     
     
     
     
     

     

     
     
     
     

    4.1) вміння брати на себе особисту відповідальність при виконанні індивідуальних завдань 

    4.2) демонструвати ефективну автономію при виконанні завдань, які виникають при розробці колективних заходів, спрямованих на підвищення ефективності  діяльності на підприємстві агробізнесу 

     
     
     
     

    Семінарське заняття, дискусія, дискурс, презентація 

     
     
     
     

    Перевірка виконання індивідуальних завдань, презентація, дискурс, залік 

     

    1.Зміст навчальної дисципліни за темами

    Тема 1.Вступ до циркулярної економіки

    Тема 2.Розвиток підприємства в умовах циркулярної економіки

  2. Тема 3.Інновації та стартапи у циркулярній економіці

    Тема 4. Управління ресурсами та сталий розвиток і споживання у циркулярній економіці

  3. Тема 5.Фінансові аспекти циркулярної економіки

    Тема 6. Культура бізнесу у циркулярній економіці

  4. Тема 7. Циркулярна економіка та глобальні виклики

    4.Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

    Теплюк Марія Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-

    економіки та підприємництва, e-mail:maria_6.11@kneu.edu.ua

    5. Рекомендовані інформаційні джерела:
  5. 1. AnewCircularEconomy.ActionPlanForacleanerandmorecompetitiveEurope.Communication

    from the commission to the european parliament, the council,the european economic and social committee and the committee of the regions.URL:https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1583933814386&uri=COM:2020:98:FIN

  6. 2. Leading the way to a global circular economy.URL:https://op.europa.eu/en/publication-detail/-

  7. /publication/31079d7e-3a96-11eb-b27b-01aa75ed71a1/language-en/format-PDF/source-search

  8. 3. Lagodiienko V.V., Datsii O.I., Petrenko O.P. Tepliuk M.A., Budiaiev M.O.2023.Economic aspects of assessment and marketing of carbonemissionsby enterprises based on the principles of sustainable development. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu,2023,№3,рр.111–117.

  9. 4. Циркулярна політика управління відходами: підруч ник / А. І. Крисоватий, Р. Є. Зварич, І. Я.Зварич.Тернопіль: ЗУНУ, 2023.458 с.

  10. 5. Циркулярна економіка: як новий спосіб господарюванняв умовах цифрової трансформації. Колективна монографія. За науковою ред. к.е.н., доц. Татомир І.Л., к.е.н., доц.Квасній Л.Г.Трускавець:            ПОСВІТ,            2021, 124 с.     

Остання редакція: 22.02.24