| - Факультети та інститути»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра бізнес-економіки та підприємництва»
- Навчальні дисципліни бакалаврату»
- Інтернет-економіка (економіка підприємства)
Інтернет-економіка (економіка підприємства)АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Інтернет-економіка» ( Internet-economy) Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти - Мета опанування навчальної дисципліни.
Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у формуванні комплексу прикладних навичок у сфері раціональної організації діяльності підприємств та їх ефективного управління за допомогою використання такого фактору виробництва, як всесвітня мережа «Інтернет». Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Інтернет-економіка» визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: економіка підприємств, мікроекономіка, фінанси, прикладне моделювання, прикладна інформатика. У результаті вивчення дисципліни формується необхідний компетентнісний базис для опанування таких предметів, як маркетинг, інформаційні системи і технології на підприємстві тощо. - Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інтернет-економіка» у відповідності до результатів навчання Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики | 1. | Знання: | 1.1 | понятійного апарату теорії підприємств, її генезис та її місце в системі наукових знань, особливості епохи економіки знань та пост- індустріальної економіки, сутність транзакційних витрат та їх елементи, смарт-організації, інтелектуалізації бізнесу | лекція, семінарське заняття, дискусія | презентація, опитування, тест, case-study, контрольна (модульна) робота, залік | 1.2 | механізмів організації та забезпечення мережевих технологій на підприємстві, інструментів аналізу, систематизації інформації та створення інформаційного продукту, основних принципів, методів та форм інтелектуалізації бізнес-процесів; технологій та сучасних алгоритмів платіжних систем, банківських операцій, мережевої комерції, переваг мереж | лекція, семінарське заняття, дискусія | | 1.3 | місця штучних та автоматизованих бізнес-процесів у проектуванні підприємницьких систем; сутності перетворення інформації у дані; алгоритму самонавчання смарт-підприємств; системи показників ефективності смарт-підприємств; процесів створення цінності для бізнесу | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій | | 2. | Уміння/навички: | 2.1 | формування еталонів для проектів діджиталізації бізнесу; розробки проектних рішень організації виробничих та бізнес-процесів у відповідності до принципів смарт-бізнесу, як у окремих підрозділах, так і на підприємствах в цілому, проектування організації автономних виробничих систем | семінарське заняття, дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study, контрольна (модульна) робота, залік | 2.2 | аналіз стану організації елементів системи управління на підприємстві; дослідження інформаційних потоків в системі; проектування системи документаційного забезпечення управління; проектування технології здійснення інтелектуальних управлінських процесів; | семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах | | 2.3 | розробка проектних рішень з організації праці для мінімізації транзакційних витрат; ефективного управління управлінськими рішеннями | перевірка виконання розрахункових робіт, case- study | | 2.4 | аналіз ринків, конкуренції та очікувань суспільства за допомогою інструментів веб-аналітики; генерування бізнес-ідеї за допомогою мережі «Інтернет» | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | | 2.5 | виконання процедур реалізації проектних рішень; визначення контрольних цілей та ключових показників інтелектуалізації бізнесу. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study | 2.6 | розрахунку показників ефективності створення інформаційного продукту та підприємства в цілому. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study |
3. | Комунікація | | Набуття у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання проектних робіт, case- study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік | 3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших | | | 3.2 | здатність працювати в команді | | | 3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин із використанням адекватної термінології | | | 3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок | | | 4. | Відповідальність і автономія | | розуміти особисту відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case- study, контрольна (модульна) робота, залік | 4.1 | Бути здатним до продовження навчання із значним ступенем автономії | | | 4.2 | Продовжувати самостійні дослідження після завершення курсу навчання | | |
- Зміст навчальної дисципліни за темами
Тема 1. Сучасна теоретична основа мережевого та е-бізнесу; Тема 2. Основні складові економіки знань та їх взаємозв’язок; Тема 4. Електронні платіжні системи та е-банкінг Тема 5. Токенізація відносин у підприємницькій сфері Тема 6. Смарт-контракти та мінімізація транзакційних витрат бізнесу Тема 7. Великі дані та інтернет речей Тема 8. Соціальний капітал, як гуманізація інтернет-підприємництва Тема 9. Основні елементи формування та сталого функціонування смарт-виробництв Тема 10. Особливості ціноутворення та визначення ефективності інформаційного продукту. - Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:
Царьов Віталій Миколайович кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, vitalii.tsarov@kneu.edu.ua - Рекомендовані інформаційні джерела:
- Теоретичні та практичні аспекти розвитку Інтернет-економіки: Т 26 міждисциплінарний навчальний посібник. За науковою ред. к.е.н., доц. Татомир І.Л., к.е.н., доц. Квасній Л.Г. Трускавець: ПОСВІТ. 2021. 386 с.
- Основи цифрової економіки [Текст] : навч. посіб. / А. І. Крисоватий, А. І. Гулей, Б. О. Язлюк [та ін.]. - Тернопіль : ЗУНУ, 2021. - 274 с.
- Краус К.М., Краус Н.М., Манжура О.В. Електронна комерція та інтернет-торгівля. Навчально- методичний посібник – Київ: Аграр Медіа Груп, 2021. - 454 с.
- Белз О. Г. Основи електронного бізнесу: навч. посіб / Олександра Белз / Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – 176 с.
- Ming Zeng. Smart Business: What Alibaba's Success Reveals about the Future of Strategy. Harvard Business Review Press, 2018.
Робоча програма навчальної дисципліни Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни Остання редакція: 19.02.24 |