Факультет економiки та управлiння

Тренінг-курс «Емоційний інтелект у бізнесі»

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ТРЕНІНГ-КУРС «ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ У БІЗНЕСІ»

«TRAINING COURSE "EMOTIONALINTELLIGENCEINBUSINESS»

рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Мета дисципліни - формування у здобувачів вищої освіти теоретичних та практичних компетенцій, які дозволяють скласти уявлення щодо емоційного інтелекту в бізнесі, а також підняття у слухачів підприємницького духу, формування асертивного емоційного сприйняття і системи спеціальних знань власних емоцій та емоцій бізнес-партнерів і інших стейкхолдерів, з метою формування навичок управління емоційним інтелектом, конструктивної взаємодії з емоціями інших працівників компанії, розробки стратегії розвитку емоційного інтеклекту з урахуванням психо-емоційних аспектів підвищення ефективності діяльності підприємства.

Міждисциплінарні зв’язки: визначаються особливостями підготовки бакалаврів зі спеціальності 076 «Підприємництво і бізнес-технології». Для вивчення дисципліни необхідні знання таких суміжних дисциплін як економіка підприємства, менеджмент, управління персоналом та інші. Місце Тренінг-курсу «Емоційний інтелект у бізнесі» в навчальному процесі полягає в тому, що він інтегрує практичні аспекти таких дисциплін як маркетинг, соціально-трудові відносини, психологія, педагогіка, коучинг та інших.

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни ТРЕНІНГ-КУРС «ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ У БІЗНЕСІ» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики /форми оцінювання 

 

1.

Знання:

 

1.1

базових категорій  та новітніх теорій, концепцій, технологій і методів  у сфері емоційного інтелекту в бізнесі

лекція, семінар-дискусія з елементами аналізу,вирішення конкретних задач та ситуацій, робота в малих творчих групах з виконання творчого завдання

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота,залік

 

1.2

сутності, принципів здійснення, форм, типів і моделей емоційного інтелекту

 

1.3

досвіду управління емоційним інтелектом у бізнесі в розвинених ринкових країнах

 

1.4

чинних законів та нормативних актів України щодо правових основ регулювання ментального здоров’я працівників

 

1.5

особливостей діагностики емоцій

 

1.6

порядку формування програм розвитку емоційного інтелекту працівників підприємств

 

1.7

сутності та складових формування стратегії розвитку емоційного інтелекту

 

1.8

технологій попередження та усунення бізнес-конфліктів

 

1.9

сучасних методичних підходів щодо оцінювання доцільності застосування певного емоційного стилю

 

1.10

сучасних джерел психологічної, соціальної, управлінської інформації для складання службових документів та аналітичних звітів щодо емоційного інтелекту

 

2.

Уміння/навички:

 

2.1

здійснювати діагностику емоцій

лекція, семінар-дискусія з елементами аналізу, вирішення конкретних задач та ситуацій, семінар-конференція, робота в малих творчих групах, кейс

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік

 

2.2

обґрунтовувати цілі емоційної поведінки та стратегії її розвитку

 

2.3

розробляти емоційний дизайн власної поведінки на роботі

 

2.4

розв'язувати цивілізованими способами бізнес-конфлікти на підприємстві

 

2.5

оцінювати емоційну привабливість та ділову репутацію бізнес-партнерів та інших стейкхолдерів

 

2.6

самостійно використовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування ефективних управлінських рішень та приймання адекватних рішень щодо підвищення ефективності підприємницької діяльності

 

3.

Комунікація

 

3.1

Вироблення у здобувачів практичних навичок усвідомлення та розвитку власних емоційних умінь: самосвідомість, саморегуляція, мотивація, емпатія, соціальні навички

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік

 

здатність працювати в команді - брати на себе відповідальність за власні емоції задля досягнення поставленої мети

 

здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок враховуючи діагностику емоцій співрозмовника

 

3.2

Вироблення у здобувачів практичних навичок володіння емоційним інтелектом у спілкуванні з професійних питань з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства

 

 

 

4.

Відповідальність і автономія

 

4.1

продемонструвати розуміння особистої емоційної відповідальності та спроможність нести емоційну відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

 

перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота,

залік

 

 

формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти організації та керівництвом професійним емоційним розвитком осіб та груп при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства

 

 

   
 

         3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1.    Емоційний інтелект у житті та бізнесі

Тема 2.    Діагностика емоцій

Тема 3.    Усвідомлення власних емоційних умінь

Тема 4.    Розвиток власних емоційних умінь

Тема 5.    Емоційний стиль

Тема 6.    Емоційно-інтелектуальна організація

Тема 7.    Емоційний інтелект керівника

 

Тема 8.    Positum-підхід для застосування емоційного інтелекту

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Шкода Тетяна Никодимівна, доктор економічних наук, доцент, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: shkoda-tetiana@kneu.edu.ua

Теплюк Марія Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент  кафедрибізнес-економіки та підприємництва, e-mail:maria_6.11@kneu.edu.ua

 

    

 5. Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. Гоулман Д. Емоційний інтелект у бізнесі. Пер.з англ. Ю. Шекет. – Х.: Віват, 2021. – 528 с.
  2. Гоулман Д. Емоційний інтелект. – Х.: Віват, 2018. – 512 с.
  3. Карпенко Є. В. Емоційний інтелект у дискурсі життєздійснення особистості : монографія. Дрогобич : Посвіт, 2020. 436 с.
  4. Носенко Е.Л., Коврига Н.В. Емоцiйний iнтелект: концептуалиiзацiя феномену, основнi функцii: монографія. – К.: Вища школа, 2003. – 126 с. http://distance.dnu.dp.ua/ukr/nmmateriali/documents/Em_intellekt.pdf
  5. Caruso D.R., Salovey P. The emotionally intelligent manager. How to develop and use the four key emotional skills of leadership. Jossey-Bass, 2004. – 320 p.
Остання редакція: 08.02.23