Тренінг-курс «Бізнес-моделювання» (економіка агробізнесу і агротрейдинг)АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ Тренінг-курс «Бізнес-моделювання» Business modeling Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Мета опанування навчальної дисципліни. Мета тренінгу є формування у студентів теоретичних знань, а також досвіду та аналітико-практичних навичок щодо використання сучасних технологій розробки та інструментів оцінювання ефективності функціонування бізнес-моделей підприємства; комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають в діяльності підприємницьких структур для створення сприятливого бізнес-середовища і підвищення ефективності функціонування виробничо-господарських систем. Знання, отримані здобувачами після проходження тренінгу, є основою для практичної діяльності у сфері управління підприємницькими структурами. Міждисциплінарні зв’язки Тренінг-курсу «Бізнес-моделювання» визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних дисциплін , ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін. У результаті вивчення дисципліни буде сформовано необхідний компетентнісний базис для опанування таких дисциплін як «Економіка підприємства», «Менеджмент», «Маркетинг», «Міжнародна економіка», «Планування діяльності підприємства», «Стратегія підприємства» та інших. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики: Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з Тренінг-курсу «Бізнес-моделювання» у відповідності до результатів навчання
Зміст навчальної дисципліни за темами Модуль 1. ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА ЗА УПРАВЛІНСЬКИМ ПІДХОДОМ Тема 1.1. Теоретична основа функціонування бізнес-моделі компанії Тема 1.2. Пріоритети споживачів як базовий елемент бізнес-моделі компанії. Тема 1.3. Стратегічні ресурси бізнес-моделі компанії. Ресурсні ефекти. Модуль 2. КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНЦІЇ ТА БІЗНЕС-ПРОЦЕСИ КОМПАНІЇ Тема 2.1. Технологія аналізу компетенцій компанії в умовах динамічного середовища. Побудова дерева компетенцій. Тема 2.2. Реінжиніринг і моделювання бізнес-процесів компанії. Аутсорсингова модель бізнесу. Тема 2.3. Особливості і практика використання бенчмаркінгу у бізнес-моделюванні. Модуль 3. ОЦІНЮВАННЯ БІЗНЕС-ПОРТФЕЛЯ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА. Тема 3.1. Сучасні методики аналізу бізнес-портфеля компанії. Тема 3.2. Життєвий цикл бізнес-моделі компанії: формування, розвиток і трансформація Тема 3.3. Оцінювання ефективності бізнес-моделі компанії та система стратегічних карт. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти: Швидка Оксана Полікарпівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедрибізнес-економіки та підприємництва, e-mail: shvydka.oksana@kneu.edu.ua Рекомендовані інформаційні джерела: 1. Алан Сміт, Александер Остервальдер, Грегорі Бернарда, Тріш Пападакос Розробляємо ціннісні пропозиції. Переклад з анг. – К.: Наш формат, 2018. 324 с 2. Москаленко В. В., Годлевський М. Д. Моделі та методи стратегічного управління розвитком підприємства: монографія. Харків: Видавництво «Точка». 2018. 208 с 3. Токмакова І.В., Панченко Н.Г., Кургузова М.Ю. Розроблення антикризової стратегії підприємства в умовах цифрової трансформації. Вісник економіки транспорту і промисловості № 76-77, 2021/2022. С. 70-80 URL: http://lib.kart.edu.ua/bitstream/123456789/9478/1/Tokmakova.pdf 4. Русан Н.,Войтенко О. Eмпатія і застосування емоційного інтелекту для різних видів команд в управлінні проєктами. Управління розвитком складних систем, 2021 (45), 50– 56. https://doi.org/10.32347/2412- 9933.2021.45.50-56 5. Gennaro Cuofano. 70+ Business Models Patterns In 2022. FourWeekMBA. The Leading Source of Insights On Business Model Strategy & Tech Business Models. 2022. URL: https://fourweekmba.com/ what-is-a-business-model/ Робоча програма навчальної дисципліни Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни
Остання редакція: 24.02.24 |